arctic cat 800 HCR 2011

loben

Aktiv medlem
5 nov 2007
52
0
1
Skellefteå
är sugen på en hcr och skulle vilja veta lite mer om skotern!skriv allt ni vet och sen skulle jag också gärna vilja veta om de är något att åka på rullen med:eyebrows:

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Har själv haft en hcr 800-11.Var jävligt nöjd med den .Böt föratt man var nyfiken på nya chassiet. Bra skoter med rätt så grym fjädring. Går bra i lössnö pigg motor.stabilare på led än vanliga m8an eftersom den har lite bredare framvagn. Är väl ingen direkt "åka rulle maskin" men ett riktigt brutal freeride maskin kan man säga

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Ska du åka rulle köp en Assault. Ska du ta dig långt i det lösa utan att gräva ett dike till kina är arcticen kanon! Smidig, rapp motor, dock är körställningen lite hmm gammaldags om man har kört IQr rev osv innan!

Cat man

Välkänd medlem
13 dec 2011
186
0
6
Härjedalen
Jag är då kannonnöjd med min Hcr-10a bra fjädring förutom centern som ska styvas på lite, tar sej fram riktigt bra o fin balans men framvagn kan väl upplevas lite för bred ibland fast det kan man ju leva med då den funkar riktigt fint vid blandad körning. det är definitivt ingen rullåkarmaskin, körställningen trivs jag riktigt bra med då jag inte riktigt kommer överens med maskiner med piloten längst fram på skotern. Och sist men inte minst så är det en grym motor i dom.

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Åker en 11a HCR med 40" framvagn. Är det något specifikt du undrar annat än rullåkningen är det bara fråga! Står i valet o kvalet just nu om jag ska ha kvar den eller byte till en PRO rmk?