arctic cat 800 HCR 2011

loben

Aktiv medlem
5 nov 2007
52
0
1
Skellefteå
är sugen på en HCR och skulle vilja veta mer om denna!bara mata med allt ni vet,skulle också vilja veta om de är något att köra på rullen med:eyebrows: tacksam för svar

krillemannen

Välkänd medlem
30 nov 2011
192
0
6
Gällivare
Är väl egentligen Arctic's svar på T ex Polaris Assault eller Ski-doo Freeride, en hillclimb racer :bigsmile:
Tror dock det är som Pro Rmk'n samt Assault att den har sämre kylning än de övriga modellerna (rätta mig om jag har fel).

De flesta maskiner går väl att köra rulle med, skruva dämparna mjuka å justera variatorer å mata på :bigsmile:

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Eftersom det är en Hill Climber är den gjord för att inte gå på rullen. Upplever "vanliga" m8 betyligt lättare att lyfta skidorna (som dessutom är totalt jättedåliga på HCRen). Men har vuxit ifrån såntdär så har inte provat speciellt mycket heller.
Teleskopstyret är guld. Dock kan man inte ha det nog högt och stå långt fram om man inte sätter dit en "offset riser".
Mattan upplever iaf jag som att den skottar sämmre än motsvarande mattor med samma längd i just puder. Men när det blir lite tyngre snö så skottar den riktigt fint :).
Kylningen har jag aldrig haft problem med trots långsam ledkörning med 2st på dynan. Har dock ordentliga isrivare vilket är att föredra.
Ibland kan man bli gråhårig pga den bredare framvagnen när man är och bökar i skogen.
Just 10-11 med HO motorn kan ha problem med boggningen sedan den nya mappningen men det är ju inte enbart HCR det är problem på.

Det var vad jag kom på nu på rak arm.