Arctic Cat Bearcat Z1 XT 2009

poker1970

Välkänd medlem
10 dec 2007
185
1
18
Fråga 1: Jag har fått tillfälle att köpa denna maskin för 65000 kr ink moms.
800 mil och små skavanker men fullservad
Är det köpläge eller inte?

Fråga 2: Vad är nackdelarna med denna maskin? a: slö?, b: tung att hantera (331kg torrvikt)

spruta ut kommentarer om denna arbetshäst där jag skall frakta mig, sambo och två barn på maskinen! hepp

Attachments

Last edited:

echte

Ny medlem
11 jan 2011
2
0
1
Fråga 1: Jag har fått tillfälle att köpa denna maskin för 65000 kr ink moms.
800 mil och små skavanker men fullservad
Är det köpläge eller inte?

Fråga 2: Vad är nackdelarna med denna maskin? a: slö?, b: tung att hantera (331kg torrvikt)

spruta ut kommentarer om denna arbetshäst där jag skall frakta mig, sambo och två barn på maskinen! hepp
Fråga 1:
Köpläge eller ej är svårt att svara på. Har en som gått 130 mil utan problem.

Fråga 2:
För ändamålet frakta saker/ familj är den klockren. Stabil lättkörd och tar sig fram bra. Gör 140km/h vid bra före och är rätt snabb dit pga bra grepp i den breda mattan.

poker1970

Välkänd medlem
10 dec 2007
185
1
18
Fråga 1:
Köpläge eller ej är svårt att svara på. Har en som gått 130 mil utan problem.

Fråga 2:
För ändamålet frakta saker/ familj är den klockren. Stabil lättkörd och tar sig fram bra. Gör 140km/h vid bra före och är rätt snabb dit pga bra grepp i den breda mattan.
Så den är lättkörd? med 500mm matta så tycker man att den borde var svårkörd?
Hur bygger den upp framför sig? Tar den sig fram i lite djupare snö bra?
Vad kallar man det? "vinkling av skidorna" "camber" ?

hallonraden

Aktiv medlem
25 jan 2008
52
0
1
kiruna
hej
lite sent men...
har en sån- nöjd
mycket effekt, lättkörd, bekväm körställning, tung, stor tank(ligger strax under 2 lit/mil), fyrtakt(ingen oljelukt, pålitlig), ganska skön på led.
jag har kamdubbat mattan(alla kammar mellan vändhjulen), monterat vänstergas(för att kunna skråa även åt det hållet), 12" skidor(få bärighet trots vikten), bytt variatorfjädern (till blå från 570 för lägre islagsvarv), isrivare

Last edited: