E
eMe181
Nu är det allt dags att starta en uppdatering/renoverings tråd
Förra tråden låste jag, tyckte den vart för oseriös. Så vi är seriösa i denna, och ingen off-topic.
Utgångsprojektet är som sagt en Arctic Cat Cougar. Som används dagligen. Men då man känner att den inte är helt kry så vill man ju åtgärda felen. Och då när man är igång blir det lite updates på den.
Lista vad som kommer att göras på ett ungefär!
Renovera motorn, byta packningar och lager!
Se över boggien, och byta alla lager i den. Och självklart andra delar om det behövs!
Dra el, från scratch till ett helt fungerande elsystem.
Lämna in variatorn, så den blir igenomgången.
Byta Drivaxel-lagret eftersom skotern vibrerar grymt mycket.
Byta dyna (till en fmx-dyna var det tänkt) , tank och huv ( möjligtvis lacka om ).
Måla om framvagnen, samt kolla över dämparna!
Förstärka fotstegen, eftersom dom ger vika!
Det är vad jag har tänkt att göra, om det dyker upp några andra problem så fixar jag ju självklart till dom också! Var tänkt att byta till en 345 matta/boggie och till en större motor. Men insåg inte jobbet med det, och det sitter ju ändå på en ny 25mm matta just nu på den.
Utgångsprojektet!
Kom gärna med:
Synpunkter
Åsikter
Och ett glatt leende!
Förra tråden låste jag, tyckte den vart för oseriös. Så vi är seriösa i denna, och ingen off-topic.
Utgångsprojektet är som sagt en Arctic Cat Cougar. Som används dagligen. Men då man känner att den inte är helt kry så vill man ju åtgärda felen. Och då när man är igång blir det lite updates på den.
Lista vad som kommer att göras på ett ungefär!
Renovera motorn, byta packningar och lager!
Se över boggien, och byta alla lager i den. Och självklart andra delar om det behövs!
Dra el, från scratch till ett helt fungerande elsystem.
Lämna in variatorn, så den blir igenomgången.
Byta Drivaxel-lagret eftersom skotern vibrerar grymt mycket.
Byta dyna (till en fmx-dyna var det tänkt) , tank och huv ( möjligtvis lacka om ).
Måla om framvagnen, samt kolla över dämparna!
Förstärka fotstegen, eftersom dom ger vika!
Det är vad jag har tänkt att göra, om det dyker upp några andra problem så fixar jag ju självklart till dom också! Var tänkt att byta till en 345 matta/boggie och till en större motor. Men insåg inte jobbet med det, och det sitter ju ändå på en ny 25mm matta just nu på den.
Utgångsprojektet!
Kom gärna med:
Synpunkter
Åsikter
Och ett glatt leende!