arctic cat cougar

bullen_

Medlem
10 jan 2010
18
0
1
ske-å
Tjena=) jag har en arcitc cat cougar som jag hade tänkt rusta upp lite,

har som önske mål att kunna köra den på bana utan att den ska rasa ihop, så nu undrar jag vad som kan behövas göra på den för att den ska vara hållbar på en skotercross bana, själv kan jag inte så mycket, är nybörjare.

sä ge gärna tips på hur man kan förbättra den.


har ingen bild på den just nu men det kommer
[/URL][/IMG]
 
Last edited:

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Tjena=) jag har en arcitc cat cougar som jag hade tänkt rusta upp lite,

har som önske mål att kunna köra den på bana utan att den ska rasa ihop, så nu undrar jag vad som kan behövas göra på den för att den ska vara hållbar på en skotercross bana, själv kan jag inte så mycket, är nybörjare.

sä ge gärna tips på hur man kan förbättra den.


har ingen bild på den just nu men det kommer
Du kan inte länka till en bild på din egen dator, du måste lägga den på t.ex. www.forumbilder.se
 

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
okej alltså en 93a. jag hade en sån förra vintern och jag måste säga att det var en rolig maskin för att vara så pass gammal. jag hade iallafal kimpex gas dämpare i boggien och ett par hårda dämpare i framvagnen vet doch inte vad för några dämpare men dem kom från en nyare skoter den var betydligt mycket högre med dem. sen sänkte jag ner boggien. och så satt jag styrhöjare på den också (ett måste). och plast skidor från en f8a hade jag också. en 32as matta. sen var det inte så mycket mer. men om du ska köra bana så måste du nästan göra dem grejerna jag gjorde på min plus att förstärka chassiet.