Arctic cat crossfire 800 -09 köpråd

S.agren

Medlem
7 nov 2018
7
2
3
27
Östersund
Hej.
I år är det dags att köpa en lite nyare skoter, hittade då Arctic Cat crossfire som en skoter som skulle kunna vara intressant.

Så finns de några speciella barnsjukdomar på dom ??
Hur känns de att köra, tunga?? slö??
Hur mycket drar de??

Jag vill egentligen veta allt om dom, vad ni tycker och känner om dem. eller ifall de finns någon skoter i prisklassen (20-30 tusen) som också är bra.
MHV

Reactions: trixa

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.769
844
113
Kramfors
Ang motorn så är de ju en Artic cat och dem har inga allvarliga fel på motorn oavsett årg och cc. 800an går ju som ett skott och effekten är hög så de är ingen slö maskin. Resten av maskinen kan jag inget om och även jag vill veta hur bra resten är.

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Diamonddriven är väl ett sorgebarn på de där, eller det kanske bara gäller vissa årsmodeller?
Annars tycks det väl inte vara något att anmärka på.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.214
1.047
113
Stora Blåsjön
Det är en Arctic cat så allt är skit utan möjligen motorn som några påstår ska vara bra... :)
Men när det gäller beg skotrar så gäller det att hitta ett bra exemplar oavsett märke, en skoter som är 10 år kan ha varit med om mycket...

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
Motorn är föregångaren till HO motorn så den är på ca 140hk, men går riktigt fint ändå.
Enda möjliga problemet med dessa är Diamond driven. Fråga om service på den, och hör om de har uppdaterat till dubbla lager, då är det hur lugnt som helst.
Är skotern riktigt hårt körd kan den spricka i chassit så det är värt att kolla noga runt motorn på pto sidan och runt nedre a-arms fästena