Nog är det väl förbannat,det ringde på jobbet i morse just efter 10,det var en som trodde sej ha sett min skoter komma fräsandes efter storgatan! "Inte möjligt" tänkte jag,men for änndå hem för att kolla så att pärlan stod kvar,det gjorde den INTE!!
Nån fräck jävel hade promenerat in på gårdsplanen snett före 10 på förmiddan,och tjuvkopplat skotern och tagit gatan därifrån!
Snacka om fräckhet!
Jag kontaktade taxi och alla möjliga för att hålla ögonen öppna efter vägen,då vi gissade att han hade en kompanjon med bil och släp väntandes efter vägen. Det visade sej att det hade han inte,utan han har istället hållit vägen först till Bastuträsk,sen vidare över krångfors och mot Medle/Ske-å.
Skotern är en -04:as F6 EXT med reg nummer: TZH 250
den har röda handtagsskydd och svart fly screen ruta.
Föraren var enl. vittnen klädd i svart pälsmössa,skoterglasögon,svart jacka och grå/svarta SHIFT-byxor!
Bor du kring Ske-å så håll ögonen vidöppna!!
Edit: ser du nått misstänkt kontakta polisen i skellefteå: 0910/59700
Nån fräck jävel hade promenerat in på gårdsplanen snett före 10 på förmiddan,och tjuvkopplat skotern och tagit gatan därifrån!
Snacka om fräckhet!
Jag kontaktade taxi och alla möjliga för att hålla ögonen öppna efter vägen,då vi gissade att han hade en kompanjon med bil och släp väntandes efter vägen. Det visade sej att det hade han inte,utan han har istället hållit vägen först till Bastuträsk,sen vidare över krångfors och mot Medle/Ske-å.
Skotern är en -04:as F6 EXT med reg nummer: TZH 250
den har röda handtagsskydd och svart fly screen ruta.
Föraren var enl. vittnen klädd i svart pälsmössa,skoterglasögon,svart jacka och grå/svarta SHIFT-byxor!
Bor du kring Ske-å så håll ögonen vidöppna!!
Edit: ser du nått misstänkt kontakta polisen i skellefteå: 0910/59700