Arctic Cat F6 saknar ork på låga varv.

lilj

Ny medlem
25 jan 2012
4
0
1
Har en F6 - 05 efi som går dåligt på låga varv. Man märker det specielt när man kör i djupsnö. Har tagit upp apv portarna och dom kärvar inte. Har även provat att spraya startgas över insug och det händer ingenting. Skotern går kanon på höga varv men det tar på tok för lång tid att nå dit.

Så långt har jag kommit. Tänkte höra om det finns någon som har varit med om något liknande, och löst det? Eller någon som har ett bra tips på vad det kan vara?

Tacksam för svar

lilj

Ny medlem
25 jan 2012
4
0
1
okej tack för tipset. Har du något bra tips på hur man kan avgöra om remmen är för sliten ? typ min bredd? Remmen har inga synliga skador men det ser ut som att den har suttit där ett tag.

Har en hel del skruv vana men när det gäller variatorer är ju nybörjare. Finns det några generella tips för att avgöra skicket på variatorn?

Tacksam för svar.

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
remmen ska ligga precis ovanför skivorna i sekundärvariatorn om den är av rätt bredd , kolla upp variatorerna sekundären är naästan alltid slut i rullarna , även indre lagret på rörliga skivan brukar vara i dåligt skick , locket på helixen brukar spricka , se över rullar och vikter i primären , vikterna ska sitta centrerade med stopp skruven p inte ligga och gnaga åt ngt håll ...

ZL_600

Välkänd medlem
De skulle kunna va min gamla F6a de där :) Den betedde sig likadant, men de märktes mest på högre höjd, riktigt irritersamt. Kom aldrig fram till vad felet var innan jag sålde den heller. Skickade in boxen på omprogrammering och efter det vart den lite bättre så jag fick för mig att de kunde va något bränslefel.