arctic cat jag 3000 chassi!! vilken sorts motor tro ? :s

vedin

Medlem
12 jan 2011
8
0
1
ånge
henke vare namnet :p

jag figga framet ett arctic cat jag 3000 chassi utan motor å funderar på om jag ska hotta upp den lite med yamaha 600 ( vet ej var den har suttit i:huh: ) eller en rotax 377 :eek:hwell: men om man ska testa båda i den å se vem som går bäst med ;) å ska förlänga chasset en liten bit å fixa en längre boggie :suspicious:

de som måste göras på chassit är:
* nya skidor
*ny framvagn
* styrning
* ny buk å huv

om ni har någon ide om vad jag ska försöka fixa mer så tell me!!

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
Om inte 600,an är skuren lär den ju gå bättre än 377,an.
Så otroligt mycket är inte en 377,a att köra med. Så känns rätt onödigt att ens prova med den, hehe.

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Håller med Lubsor, ganska uppenbart vilken som går bäst! Att höja fram och i boggien vore nått, styrhöjare osv..

Good Luck!

vedin

Medlem
12 jan 2011
8
0
1
ånge
jo jag har tänkt mig att jag ska höja den fram å fixa en annan boggie " har ingen just nu som sitter där" jag ska ta å börja med själva bygget ikväll å se hur pass man kan bygga i den.
men en kompis sade att jag skulle försöka få tag på en boggie från en polaris å sätta dit men får se hur de blir med det :)

kommer att ladda upp bilder senare ikväll iallafall så ni kan se.

mvh henke

vedin

Medlem
12 jan 2011
8
0
1
ånge
Om inte 600,an är skuren lär den ju gå bättre än 377,an.
Så otroligt mycket är inte en 377,a att köra med. Så känns rätt onödigt att ens prova med den, hehe.
nix den är inte skuren :) annars hade inte jag skrivit med den ;) haha jag vet att 377an gick jävligt bra när jag hade den i skandicen iallafall för den skar för mig i fjol å nu lever den igen,

600 köpte jag av en kompis för han ville bli av med den :D

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
henke vare namnet :p
....
de som måste göras på chassit är:
* nya skidor
*ny framvagn
* styrning
* ny buk å huv

om ni har någon ide om vad jag ska försöka fixa mer så tell me!!
Nöj dig med att släppa ner en av motorerna och någon annan småfix efter behov. Möjligen att byta matta och kanske även boggie. Du kan få en rolig "sleeper" av det. Se till exempel på alla Skidoo Elan byggen med för mycket motor i maskinerna. Dom är coola och asroliga.

Att börja med framvagn, styrning, huv och buk är tämligen omfattande. Det är bara väldigt mycket jobb och du har nästan ingen nytta av det chassie du har. För det måste byggas om ordentligt vad du än gör. Då måste det vara bättre att hitta en modernare utgångobjekt utan motor istället.