Arctic cat m7 2005

zuxe

Medlem
14 dec 2008
20
0
1
Gävle
Hejsan!
Äntligen, äntliiiigen så fick man upgradera sig i skoterväg efter många år på massa rappelskotrar som indy 650, indy 500 och yamaha et340!
Bytte bort ett bmw turbo projekt som jag haft i 3 år nu.
Maskinen är en arctic cat m7 från 2005. Tycker den ser jävligt fin ut för att vara så pass "gammal" men för mig lär den kännas som ny som bara åkt på 80-90 tals maskiner tidigare:tongue1: hoppas det kommer mer snö bara så man får testa den någon gång :nuts:
Något man ska vara uppmärksam med denna skoter? 143 timmar har den gått. Nya smidda kolvar och en jävla massa andra delar bytt under sommaren av föregående ägare.

Mvh zuxe

lord_nordkvist

Välkänd medlem
2 maj 2012
424
2
16
Östersund
Du har även den bra diamond driven som inte brukar trilskas..
Vill du har mer farta i maskineriet finns det ju även en hel del trix till dessa maskiner..
Mest basic är tändkil, lufttratt, reeds.. Då har du mer att ruppa med absolut :)

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag hade inga speciella problem med min utan de blev uppdatera med roliga grejer som,Bmp y-rör, shift assist och montera bort yttre vändhjul och en bossdyna. En arbetskamrat ritade upp ett par fina fotsteg med. Väldigt trevlig chassi och motor för sin årsmodell

zuxe

Medlem
14 dec 2008
20
0
1
Gävle
Diamond driven är nybytt i somras, bossdyna är påväg från usa som förra ägaren bekostade :)
Funderar lite på vad man kan använda för olja, eller funkar det med dom vanliga skoteroljorna från ok/statoil? Mvh

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Jag körde då 2 hela säsonger på OKs skoter tt, ca 300mil och mina avgasportar såg betydligt trevligare ut än vad kusinens gjorde som gått på arctic apv och gått 220mil.

I min nya XF hade jag då tänkt köra på apv-oljan till 150mila servicen iaf för att inte få nå tjafs om det blir garantibekymmer.

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Tänk på att det inte är en skoter byggd för hårda landningar och dylikt, boggieskenorna spricker lätt på dessa och är inte alls billiga.

I övrigt har jag bara positivt att säga, jag är nöjd med min 141"

Mvh Erland