Har inte för så längesedan bytt cylinderfotsfackningar samt topplockspackningar pga att det läckte in glykol i ena cylindern. Efter det har jag kört ett fåtal mil och den har gått som en dröm. Tills idag...Varvar just under 8000 varv men går inte alls fort. Känns som jag tappat hälften av hästkrafterna vid höga varv. Smyger jag upp den i hastighet går den helt ok på höga varv men sen börjar den gå dåligt. Kan inte riktigt beskriva ljudet. Typ som bludder. Låter dessutom som då den går varm och motorn går in i nått felsäkert läge, Om ni förstår vd jag menar.
Kollade stiften och det ser ut som den får för lite bränsle på ena cylindern. Andra såg bra ut. Bytte stift men blev ingen skillnad. Funderar på om jag ska rengöra APV portarna. Eller vad tror ni?
Kollade stiften och det ser ut som den får för lite bränsle på ena cylindern. Andra såg bra ut. Bytte stift men blev ingen skillnad. Funderar på om jag ska rengöra APV portarna. Eller vad tror ni?