Arctic cat M8 - 07 vs Polaris dragon RMK 700 - 07

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Hej, jag tittar på dessa modeller. Känns som att det är riktigt bra maskiner med hyglig prestanda.

Nu vill jag höra lite märkespropaganda till varför den ena är mkt bättra än den andra! :bigsmile:

Har ni några åsikter till vilken som är bäst resp sämst så skriv!
Har ni åsikter om lämpliga mods på respektive maskin är det också intessant!
Eller tycker ni att jag är dum i huvet för att jag kolla på dessa modeller så skriv det också!

Allt från Lyckorus till haverier :evil:

Anta att båda har gått kring 500 mil och är helt orginal. M8an är en 141" och RMKn 155"

Ha så kul!

Last edited:

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag har lagt mil på bägge, och min röst faller på D7:an. Roligare motor och ett mer lättkört chassie. M8 -07 är lite som att köra en traktor, härlig motor men utan klipp. Finns dock MYCKET pulver att plocka ur dom. Chassiet på M8 är hyffsad balans men blir slagen på fingrarna av D7, Ingen av dom är dålig men D7 känns nyare och bättre.

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Där ser man! bra att folk tycker olika.

Om man säger att priset har påverkan. Vad ska man betala för maskinerna? Anta att dom är i likvärdigt skick!

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Personligen tycker jag att alla M maskiner är för högt i pris kontra vad man får, men jag ska inte uttala mig i vad man ska betala. För det upp till var och en vad man tycker att en vara är värd.

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Lutar åt en RMK. Vad bör man göra förutom att fixa framdämparna? och hur fixar man dom? eller måste man köpa nya.

Vad tror ni om pris då? 50-55 tkr?

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag skulle sätta dit andra dämpare, tex fox float eller liknande. WE dämparna som sitter på är inte bra! Har för mig att floatarna från nytro rtx passar bolt on. Dom passar iaf bra på dragon 900 -06. Jag skulle även ta bort krängaren, men det är ju en smaksak. Skadar inte att sätta non slip hjul heller... :)