Arctic cat m8-08 Hjälp!!

Braenvall

Ny medlem
21 nov 2010
4
0
1
luleå
Tjena har en m8-08 som jag behöver hjälp med,när man är ute och kör och har nya stift går den bra men efter några mil (omkring 5-10mil) så börjar skotern misstända (poffa å smälla) och sedan dör.Jag brukar vänta ca 5 min sen drar jag i snöret då går den igång och går som den ska, hinner komma kanske 500-1000m då poffar den till och dör igen.Kör samma visa igen,väntar några minuter och drar igång den, men efter tredje gången så startar den inte mer! Byter då stift och då går den bra igen ca 5-10 mil!?
Har gått ungefär 12 eller 16 stift nu skulle jag tro och börjar bli extremt less på att byta stift så undrar vad det kan vara för fel?, kan det vara tex tempgivaren som spökar?
Har någon annan vart med om detta?

Riktigt tacksam för svar!

MVH Patrik

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Kolla stora kontakten bakom plåten nere vid styrstången mot tanken. Om de kommer in snö där som sen smällt blir de vatten i kontakten och då kan den missa och gå dåligt. Jag har vart med om det på min hcr 2011.Kommer in snö uppe vid styrstången vid mycket lös snö körning. Var förra veckan jag råkade ut för det. for in till åf och dom leta fel men hitta inget fel. Dom ringde sen till arctic sveriges service chef och han berätta de om vatten i kontakten dära. mycke riktigt var det så kontakten var vatten fylld. blåste ur den sen gick den igen som den skulle.Så kolla upp det. kan kanske vara det om du har tur.