Arctic Cat M8 RTR 2011?

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Kommer det en i år också? Kan handlare i Sverige beställa en sån om man är i tid eller säljs de uteslutande i staterna? :suspicious:

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
RTR är inte Cat som tillverkar utan det är Bd som tar et gäng nya M och moterar turbo, säljs sedan av Bd som tex m8 RTR (Ready To Ride).

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Men som jag fattade det så kan man beställa dom från respektive märkes ÅF i USA, beroende på tillgång från BD, men kan man då få tag i en hit till Sverige?

Eller måste man helt enkelt försöka ta en direkt från BD?

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Känns som det skulle bli billigare att köpa en färdig för mej som det ser ut nu, men jag har en tanke på det.

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Jag försökte få köpa en RTR via Arctic men det gick inte så jag byggde en egen istället :)

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
om inte jag minns helt fel så är rtr maskinerna utan motorgaranti, och det tvivlar jag skulle fungera i sverige. Här hemma har vi ju lite svårt just med garanti, och en högt trimmad motor går ju inte att lämna garanti på. Därför tas dom nog inte in, om jag får gissa iaf.

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
OK, det hade jag inte i åtanke....
Men i runda slängar, vad kan ett sånt kalas sluta på?
En M8 -10 i nyskick kanske man kan få för runt 110000:- en -09 för runt 90000:-,
PG turbo kit ca. 45000:- sen då? Variatorkit, mer luftintag, mätare, vad mer kan tänkas läggas på den prislistan? Köper man en -09 blir det ju att köpa annan dyna, men kanske lite billigare turbokit.
Känns som att det kanske slutar på 160-175 000:-

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Då skulle det nog bli billigare att köpa en maskin med ett kit monterat.
Jag har tänkt att sälja min men inte hade ja tänkt begära dom pengarna som du nämner.
Men det är ju skoj å bygga också.

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Variatorgrejer, (Justerbara vikter, helix, primär, sekundär fjäder). MKT ventilering, jag köpte en meshhuv. Det bästa är att dra ut luftintaget trots ventilering, skulle även råda dig att montera IC på en gång, ska jag göra iaf. Hård matta rekommenderas! Köper du en 2010 får du räkna med att byta topplock pga högre komp?? Men det är värt allt!

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
Har varit sugen ett par år, men som vanligt är det ekonomin som sätter stopp... hade ju varit fint att köpa en nyckelfärdig från butik med en avbetalningsplan...
Thullen, PM.a när det blir dags att sälja.

tjabo

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.006
0
16
Jämtland
privatlån kan du ju ta...

Jo, om jag inte hade huset å 2 skotrar redan så... =)
Jo, nog kan det lösa sej alltid, men det e mycke pengar, å andra sidan går det mycket pengar oavsett om jag byter skoter.
Ska knata iväg till Arctic handlarn i byn å diskutera lite olika senarion så får man se. Kanske löser sej med turbo till nästa vinter.

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Förstår inte varför man säljer M8T, jag vill nog aldrig sälja :)
Jag vill om det blir ett nytt M-chassie till 2012 köpa en sån å då måste jag sälja min för att ha råd.
Men passar turbon till 2012 modellen så blir nog den delen kvar för kul är det.