Arctic cat snopro sx 600 -08

BRP96

Aktiv medlem
23 jan 2011
80
0
6
Östersund
Har lite funderingar över sx 600? Hur går den i pudret? Hur går den på leden? Hur är bränsleförbrukningen? Drar den mycke bensin??! Vill både veta för och nack delar. Är det en bra skoter över huvud taget?

Calleman91

Välkänd medlem
28 sept 2009
238
0
16
Vänersborg / Sälen
Undrar samma sak.. Det jag har fått reda på e att -08ans tunnel går av längst bak, utöver det har jag ingen aning =S Man kanske kan anta att om man inte läser mycket om dom så strular dom väll inge mkt?

skinne

Medlem
24 mar 2009
14
0
1
LSE
jag har en xc 600 -09, sjukt skön maskin i alla lägen,
härlig å pumpa puder, skön att skråköra med och gudomlig i luften;P
tummen upp för denna AC!

alex.e

Välkänd medlem
25 okt 2008
252
0
16
Västerbotten
Om era första funderingar är hur mycket bensin denna skotern tar så tror jag att de är fel maskin för dig.
En SnoPro 600 SX är en crossmaskin, en riktigt vass sådan. Byggd för racing. Punkt. Den är inte tillverkad för att gå billigt på led. För det finns SnoPro 500,600 XC, F6 och F8. Det finns dock flera SnoPro 600 SX ägare som bara kör led med sin skoter, dessa är dock fulltmedvetna om vad skotern är byggd för, och dom är även ofta duktiga mekaniker då dom kräver lite mer omsorg och kunskap för att gå bra och inte haverera.
Ang hur den går i pudret så går den relativt bra med sin lite längre matta.

Calleman91

Välkänd medlem
28 sept 2009
238
0
16
Vänersborg / Sälen
Då blir du inte besviken på en 600sx :)
Va bra! Den kan ju omöjligt gå sönder lika mkt som skit phazern... Alex.e snackade om att den kräver skruvande? Förgasar inställningar eller va menar du med kunskap och omsorg? Slitage?

edit: eller ska man bara gå på å köpa en XC istället?

alex.e

Välkänd medlem
25 okt 2008
252
0
16
Västerbotten
skillnaden är följande
• Något mjukare stötdämparkalibrering
• FOX skidstötdämpare med 5/8” kolv
• Främre arm: FOX piggyback med kompressions-justering
• Bakre arm: FOX piggyback med kompression/returjustering
• Arctic Cat 6” saddle-less skidor
• 45 liter bränsletank
• Instrument
• 20/39 utväxling
• Ingen PTL (Peak Torque Limiter) i drivaxeln

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
SXen går billigt för att vara en räser. Mycket bra i lössnö. Stadig och fin i luften. Dock inte lika kvick och lättsvängd som en Iqr eller RS. Motorn går riktigt bra!

BRP96

Aktiv medlem
23 jan 2011
80
0
6
Östersund
skillnaden är följande
• Något mjukare stötdämparkalibrering
• FOX skidstötdämpare med 5/8” kolv
• Främre arm: FOX piggyback med kompressions-justering
• Bakre arm: FOX piggyback med kompression/returjustering
• Arctic Cat 6” saddle-less skidor
• 45 liter bränsletank
• Instrument
• 20/39 utväxling
• Ingen PTL (Peak Torque Limiter) i drivaxeln
Har inte XC:n back??

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
45
Norrlänska skogen
Nä xc har inte back, måste oxå få tillägga att dom är inte heller vidare känsliga på bestyckningen och när vi var i fjällen så tog då polarens sx -08 mindre soppa än min F7. Bakdelen av chassiet -08 var vekt och många bytte det till ett uppdaterat tunnelslut, min är det gjort de på och det är betydligt styvare än det gamla. Sen till -09 ändrade dom på utformningen av boggieskenorna vilket gjorde att mattan inte går lika tungt