Insprutning är både billigare att laga och mer tillförlitligt än förgasare. Det är mycket sällan några stora fel på insprutningen. Sannolikt är det batteriet, bränslepumpen eller möjligen någon givare som spökar.
Får den inte bränsle är det oftast bränslepumpen, som styrs av separat relä. Du hör om den går, annars knacka lätt på bränslepumpsrelät eller mät upp om det kommer ström dit. Prova med ett batteri du VET fungerar, att TRO att det är OK räcker inte...
Att förgasarkonvertera en insprutningsmotor måste vara det dummaste man kan komma på att göra, grundat helt på inkompetens och/eller oförmåga att vilja förstå hur det fungerar. Med insprutning på en tvåtaktare åtgärdar man ju en av de två stora nackdelarna med motortypen, nämligen den nackdelen att bestyckningen måste ändras med lufttryck och temperatur för att inte motorn skall förstöras vid högt effektuttag. Den andra nackdelen, att motorn släpper igenom oförbränt bränsle för kylning osv går ju att åtgärda med ventiler osv, dvs man tar bort några av fördelarna (enkel, billig, okomplicerad) istället...