Arctic cats vara eller icke vara?

lmj

Aktiv medlem
2 mar 2012
66
0
6
Jämtland
Vad tror ni? Antalet återförsäljare verkar minska år från år, ex. 3 i Jämtland, 2 i Västernorrland varav 1 lägger av men ny tillkommer.
Generalagenten kostar inte ens på riktiga broschyrer och har en omodern och inte i alla avseenden uppdaterad hemsida. Konkurrenternas är ljusår bättre/modernare. Dåliga marginaler för handlarna men det är kanske samma för alla? Vad tror ni, är Arctic ett märke i marginalen, på väg ut från Svea rike?
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.155
146
63
Säfsen
Nja kan Yamaha överleva, så är nog risken/chansen stor att Caten fortsätter att finnas.

Däremot så kan man nog förvänta sig att någon av tillverkarna snart kommer att flytta tillverkningen till något lågprisland som aldrig sett snö på vykort, bara för att tjäna lite extra dollars.
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.608
92
48
Örnsköldsvik
Om det inte vore för ATV delen så hade jag satsat på att Arctic-catalog gjort en fusion med Yamaha och helt enkelt blivit Yamahas snöskoter märke. :)
 

R800

Välkänd medlem
23 jan 2009
403
1
18
sundsvall
Det kanske säger mer om generalagenten? Misstänker att de andra märkenas åf har liknande marginaler, fast det är bara en gissning.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Arctic är enda som har en fristående generalagent.

Gällande yamaha så tror jag chansen är större att de lägger ner innan arctic gör det.

Kgk har nyanställt på webfronten och ny hemsida är på g.

På roadshow mötet ifrågasatte jag att de inte haft broschyr 2016, det blir till 2017.