Arctic cup

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
Så är det någon som tänker åka dit i helgen kanske lite kallt har varit närmare -30:sick: här i torvalla idag men det som inte dödar är bara bra för en
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Nej tack vet hur jävla kallt de brukar va där då de bara är -15 så jag sitter hemma å kollar på skidskytte ist
 

Strongliquid

Välkänd medlem
28 feb 2007
200
2
18
Boden
www.fordson.se www.opfs.net
Är det bara jag, men tycker den som skrivit om cupen på förstasidan, snowmobile.se, att det är bra om cupen blir inställd?

"Vädret, och då främst kylan har varit ett hett samtalsämne de senaste veckorna då tävlingarna inte får genomföras om det är kallare än -20°C. Även om det idag var -31 grader i Östersund så är prognoserna dock lite lugnande och det ser ut som det kan bli en strålande tävlingshelg med solsken, endast en lätt bris och troligen en temperatur strax under -20 gradersstrecket. "


Skribenten verkar tycka att det är strålande väder om det är under -20, trots tempgräns på -20.
 
E

ejwbegysv

Är det bara jag, men tycker den som skrivit om cupen på förstasidan, snowmobile.se, att det är bra om cupen blir inställd?

"Vädret, och då främst kylan har varit ett hett samtalsämne de senaste veckorna då tävlingarna inte får genomföras om det är kallare än -20°C. Även om det idag var -31 grader i Östersund så är prognoserna dock lite lugnande och det ser ut som det kan bli en strålande tävlingshelg med solsken, endast en lätt bris och troligen en temperatur strax under -20 gradersstrecket. "


Skribenten verkar tycka att det är strålande väder om det är under -20, trots tempgräns på -20.
det där är ett pressmeddelande från arrangörerna..
 

Lynx 00

Välkänd medlem
11 feb 2008
216
0
16
Östersund
jo så får det bli trist bara att man har väntat på den här helgen i ett år o sen blir man lurad av tempmätarn:bawling: