Arctic heavy duty vrem bättre än org?

mr p-j

Välkänd medlem
2 jan 2006
480
0
16
testat en av goodyears remmar. nån kolfiberarmerad sak. men tyvärr så måste jag säga "stay away". fick den aldrig att fungera bra. stenhård med remslir som följd. riktigt mycket rem damm blev det också. körde ca 10 mil med den så kan inte uttala mig om hur den håller.

kör själv på Carlisle/ultimax xs remmar. tycker dom fungerar bra. man kan dock få backa av lite på vikterna i variatorn då den greppar bättre än orginalremmen och sänker varvet en smula. (ca 200 rpm)

Thamart

Välkänd medlem
21 feb 2010
362
0
16
Östmarkum / Docksta
XS REMMARNA FUNKAR FINT

Dock så har ju klåparen som ägt min tjejs f7a shimsat om sekundären så när jag skulle kränga på den nu i fjälls å vackert köra in den så rullar skotern iväg när jag drog i snöret ....

Liiite less blev jag:-(

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
XS REMMARNA FUNKAR FINT

Dock så har ju klåparen som ägt min tjejs f7a shimsat om sekundären så när jag skulle kränga på den nu i fjälls å vackert köra in den så rullar skotern iväg när jag drog i snöret ....

Liiite less blev jag:-(
Nja. Jämfört med en arctic rem blir XS en lite bredare. Har även hört att det ska den inte vara... Men då jag provat så vart resultatet som om den då var det ;) Så bemödar man sig att skimsa in så går det inte att få att stämma perfekt för båda typer av rem.

Har du problem med remmar kolla hur det står till med motorfästen, mothåll och dyligt. Linjering.