arcticcat f7 check engine

hejhej

Medlem
26 okt 2012
36
0
1
tjena. har en f7a 05 som check engine lampan börjar blinka på hela tiden efter ett tags körning. stänger jag av den och startar den efter en minut så har den slutat men sen om jag trycker på riktigt börjar den i gen och den går då lite halv dåligt tycker jag. som jag har fattat så ska tempen ha kommit upp i 80 grader då den blinkar kontunierligt men för de så borde den ju inte gå dåligt. tycker att 80 grader inte är en jätte hög temperatur. tacksam för svar.:confused:

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
blinkar den kontinuerligt så är den som du säger varm , 80 grader är en lämplig tempvarning för att säga till om att den stiger i temp å du bör söka upp snö (det krävs hårt före för att den ska blinka annars är ngt annat fel) , vid 93 c så lyser den konstant , har du koder så betyder dom det här :
1) throttle position sensor
2) water temp sensor
3) Intake air sensor
4)berometric air sensor
5) injectors
6) servo motor
7) constant flash hot

matjas

Aktiv medlem
19 feb 2009
68
0
6
blinkar den kontinuerligt så är den som du säger varm , 80 grader är en lämplig tempvarning för att säga till om att den stiger i temp å du bör söka upp snö (det krävs hårt före för att den ska blinka annars är ngt annat fel) , vid 93 c så lyser den konstant , har du koder så betyder dom det här :
1) throttle position sensor
2) water temp sensor
3) Intake air sensor
4)berometric air sensor
5) injectors
6) servo motor
7) constant flash hot

Garanterat varmkörd tänker på egna erfarenheter F7:an är ingen slokörade på led då går den varm på stubb.