Artic cat ext 530- 91 bra eller dålig?

linkan71

Medlem
12 feb 2012
36
0
1
Obbola
Hej

Jag är ute efter en hyfsad skoter som ska förflytta familjen på led och på is till stugan.

Jag har hittat en Artic cat ext 530 -91 hyfsat billigt.

Något jag ska fundera på vad som är vanliga fel? Hörde att de drar mycket soppa?

Finn det några andra bra maskiner? Max 10.000 vill jag betala

//Håkan

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Det finns här en enda regel-för 10000:- är det gambling på hög nivå.
Jo, dom är ganska driftsäkra, men på en skoter som är tjugo år gammal kan -och kommer- precis vilket fel som helst när som helst.

Jag personligen skulle satsat pengarna på en tidig Venture med 480 motorn... Så lite grejor som möjligt som kan gå sönder även om den är slö i sammanhanget.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Observera att jag baserade allting på: "förflytta familjen på led och på is till stugan"
Familjen -iaf delar av den- brukar inte bli så imponerade när dom inte kommer fram... ;-)
Arcticen är mycket roligare att köra, men sannolikheten är större att nånting förr eller senare förorsakar driftstopp. Antagligen när det är mörkt, 12 grader kallt och snöar. Aldrig när det är +4 och strålande sol.

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
539
11
18
Gävle
Dom där gamla 530 var rätt skottsäkra ändå, om nu en skoter med de åren på kan var det. Soppa går nog på jämnt skägg i den prisklassen. Räkna 2,5l.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Dom är lika bra/dåliga som 530:in.
Bra fjädring för sin tid, resten är mest fråga om hur den är servad och hur mycket tur du har! :)