Artic cat f6 ??

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Väldigt bra maskin, pålitlig och den tar sig bra i snön.
Hade själv en 06a för några år sedan.

Negativa är väl att den tog mer soppa än min nuvarande 800a
Och att det är mer en sitta ner på dynan skoter.

LundqvistN

Medlem
6 jan 2013
44
0
1
Umeå
Satsa på en 05 eller uppåt som har fox dämpare mycket mer skönt har en kompis som har en sån drar lite mer än min mxz 583, Vi fick upp den till 148 med jag och han på. Inga kända motor problem vad jag vet av?

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
En 600 drar generellt mindre än en större motor, generellt alltså.

Om man börjar oroa sig för bensinförbrukningen innan man köpt skotern kanske man ska fundera om man har råd med en skoter.
Menar inget illa men en skoter drar 2 liter milen och uppåt och det är förarens gastumme som bestämmer det mesta.

Givetvis är det skillnad på en standard 600 å en fullfjädrad tävlingsmaskin.

Är det en EFI eller förgasarmodell?(fanns F6 med förgasare?)
Min ZR 600 EFI går att köra mycket snålt om man kör lugnt så de borde gå med en F6 EFI oxå, men hur kul är de liksom.

Mvh Erland

Yamaharacer

Välkänd medlem
28 nov 2011
594
1
16
Bränsleförbrukningen är inte så noga men undrade bara på kul ungefär vad dom tar l/milen...

En efi...

EJakobsen

Välkänd medlem
4 apr 2012
880
2
18
Hassela
Citerar från en tråd om F7: "-03 sprack chassiet.-04 kom förstärkning.F7 gjordes -03 till -06.-05 kom högre dyna,DD,och fox Float dämparna."

Vet inte om Float kom på F6 och i såna fall när men det där med sprickorna kan ju vara bra att veta :)

Kolla även boggien, eventuella sprickor i skenor, hur glapp bussningar är och om några av bulthålen i skenorna är ovala efter bultar som inte dragits åt tillräckligt.
Då dessa maskiner körs rätt hårt efter led kan man ju räkna med att behöva gå igenom boggien när man köper en.
Lager i hjulen brukar oxå slitas rätt hårt på alla maskiner men lager är billigt i jämförelse med axlarna som blivit krokiga.

Mvh Erland