Articat jag 440 89a 1000mil?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
en kompis har en sådan. Och den är otroligt lättstartad, och jag personligen måste säga att dne pinarp å som bara fan för att vara så gammal. ser skit kul ut då han kommer och kör, eftersom han är runt 185 och sitter på den där lillskotern, men han gör en 120 km/h med den, och axxar helt ok.

Kronglar aldrig, riktigt bra skoter må jag säga.

Och morfar hade en likadan, kronglade aldrig heller medan hans hade den, o han körde en 6-700 mil med den (måååånga år) innan han sålde den.

bbb

Välkänd medlem
3 nov 2006
364
0
16
ockelbo
japp de e separat men jag renoverade en kompis då tog vi bort den de e inte säkert på en sån gammal maskin

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Hade en -89:a en gång i tiden. Körde över 1500 mil med den. Det enda som hände maskinellt var att en pinbullt till toppen utmattades och gick av. Tog lite soppa och var rätt pigg jämfört med andra maksiner från samma årsmodell. Tog 1.45l/mil i snitt räknat över en hel normal sesong, morsan körde den på 0,97l/mil som lägst.. helt otroligt!

Vek boggie, speciellt främre delen som inte har dämpare utan bara fjädrar... annars så var det en mycket trevlig nybörjarskoter.

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
gammla,så man kan ju inte räkna med så mkt,, liten fläktkyld 440 motor så de e ju inget man kan räkna med så mycket av,,sen när dom väl går så å om man tar hänsyn till åldern å motorn e den nog en rrätt bra skoter!