Assault matta på Dragon 800 2010

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Hej.

Går i tankar på att förlänga en kort Dragon 800 2010 till 144"
Vill montera Assult mattan på 146" på den.
Nån som testat om de går att andvända den med orginal vändhjul och axel eller måste man byta för att få till att spänna mattan riktigt?
Non slip drivhjul är fixat.

Jag blev helt såld när jag fick testat en Assault -11 med den på...
Vad tycker ni som testat denna matta?
Eller har ni nån liknande matta att rekomendera?

Vart ska man köpa förlängningskitet? vill ha nått som fungerar bra.
Skenförlängning och tunnelförlängning.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.503
402
83
Malå/Adak
Hade en -09 Assault och enligt mej är den mattan oduglig annat än på hårt underlag dvs spår och skare. I lössnö är den tusenfalt sämre än vilken vanlig 51a som helst. Hade jag varit dej hade jag provat få tag på en series 4 matta från std RMK -09-10, den har betydligt vettigare mönster för lössnö men är inte supermjuk för det.

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Sambon har en Rmk 600 med series 4 mattan.....går väldigt fint i djupsnön, men är för mjuk på ledkörning och allt annat än riktigt lössnö.
Jag gillade assaultmattan för de va ett brutalt grepp på medium till hårt före och funkade acceptalbelt i djupare snö oxå( dock ej att jämföra med series 4 )...

Har fått hem förlängingen nu, vart Polaris Orginalförlängning, faktiskt riktigt bra kvalite och finish och priset var helt okej oxå.
Skenor från 307 till 365 + tunnelförlängning plus allt småkrafs runtomkring för 2429:-

Blir montering så fort mattan och drivhjulen kommit.

Ockelbo300s

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
16
Ockelbo
Du får nog en grymt rolig skoter, jag har själv en Assault -10 och är kanonnöjd med mattan. Du bör nog dreva ner rejält, denna matta är tung att dra runt och dessutom skall den inte köras i höga farter. Lycka till

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Du får nog en grymt rolig skoter, jag har själv en Assault -10 och är kanonnöjd med mattan. Du bör nog dreva ner rejält, denna matta är tung att dra runt och dessutom skall den inte köras i höga farter. Lycka till
De låter bra det...:)
Vet du vad du kör med för drevning i din Assault nu?

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Ska fixa bild, men nu har jag monterat tunnelförlängningen och vart nöjd...så de blir en bild monterat.
Bra passform och genomtänkt, allt som behövdes följde med.
Blir montering av skenförlängningen nån dag framöver...

jumpen65

Medlem
26 mar 2011
20
0
1
hejsan det ser ju bra ut jag är också intreserad att för länga min skoter o då undrar jag om det där är ett kit till polaris 600rr för det var vad dom hade på motorhuset i östersund o kitet hade beställnings nummer pol 400. hos vilken handlare köpte du dit kit

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Kan kolla upp Artikelnummer åt dej om du vill, men jag beställde mitt kit på SGT i gäddede (0672-10312)
Tunnelförlängning+Skenor+Nitar och bultar ingick i kittet.

jumpen65

Medlem
26 mar 2011
20
0
1
det vore kanon om du kunde kolla upp artikelnumeret om det är samma kit som motorhuset har i så fall passar det mig bättere att handla av motorhuset