OT: Kan det verkligen vara riktigt med 1000mil/5år. Jag menar, säg att du köper en 09 assault rmk eller motsvarande skrotax, är det bara att köra tills det rasar och sen svänger man in på verkstan. - Hejhej, här är jag igen. Fixa och skicka räkningen till svedea!Hej, har en assault -11 o har svedea som försäkringsbolag, inte billigast men tyckte dom hade bra vilkor. Bla motorförsäkring för maskiner under 5år eller max 1000mil tror jag det var, någon form av olycksfall o även stilleståndsersättning o inte så blodiga självrisker.
Om man läser vilkoren som jag fått så står det 5år eller yngre eller max 1000mil. Självrisk 30% dock lägst 1000:- iofs kan d bli en bra slant ändå vid ett totalhaveri men vid tex kolv o cylinder ras som kostar i runda slängar ca 22 000:- så känns ju 6600:- en anning bättre.OT: Kan det verkligen vara riktigt med 1000mil/5år. Jag menar, säg att du köper en 09 assault rmk eller motsvarande skrotax, är det bara att köra tills det rasar och sen svänger man in på verkstan. - Hejhej, här är jag igen. Fixa och skicka räkningen till svedea!
Eller är det nån form av avräkning ungefär som på badrummet om ni fattar? Jaha, skotern är 4 år. Då får du bara ut 20% av kostnaden. Nån som tagit ut nåt på maskinförsäkringen?