en sak ja har grubblat en liten bit över är varför just ATV motorerna som sitter i dom har så lite hästar igentlien ja menar ja läste i tidningen snowmobile här nu och va ja mindes så stog de att can ams 800 motor hade ca 75 hästar om ja inte missminner mig. och som tex 2010 cf 800 snurra har 160 hästar. alla skotrar har ju mer hästar. nu är ju inte ja direkt någon större fan av dessa maskiner ja ha endast provkört några få och va ja kan förstå så alla/dom flesta fyrtaktare vilket gör att dom ha en lite lägre antal hästar så de bli inte riktigt rättvist med en jämförelse mot 2t.
men borde man inte kunna bygga då en 2t fyrhjuling då på en sådan motor dom skulle ju fullkomligt äga ut alla andra modeller i allafall första året innan alla andra märken i sånt fall hänger efter.
de lilla ja kört fyrhjuling är knappt så de räknas ha kanske 4-5 timmar bakom ett styre på en sådan och då ja efter denna lilla tur tycker ja motorerna är aldeles för klen för min smak.
nu är de ju så också att ja inte forska ut så mycke om detta men de är bara en liten fundering ja hade kring detta varför de är just så?
men borde man inte kunna bygga då en 2t fyrhjuling då på en sådan motor dom skulle ju fullkomligt äga ut alla andra modeller i allafall första året innan alla andra märken i sånt fall hänger efter.
de lilla ja kört fyrhjuling är knappt så de räknas ha kanske 4-5 timmar bakom ett styre på en sådan och då ja efter denna lilla tur tycker ja motorerna är aldeles för klen för min smak.
nu är de ju så också att ja inte forska ut så mycke om detta men de är bara en liten fundering ja hade kring detta varför de är just så?