Avgasgiljotiner i rostfritt? och kolvar (liberty 700 -04)

7 mar 2011
38
0
1
Västerås
Ska renovera motorn nu och tänkte bla byta avgasgiljotiner då en har gått av tidigare, finns det rostfria till 700an(som det finns till 800an)?

Orginal i Alu kostar närmare 1000 kr/st och EN kolv kostar 2500 kr enl "haralds båtar" :weird::weird::weird:

Är det såna hutlösa priser på reservdelar här i Sverige? Känns som det är billigare att köpa ny skoter än att utföra en normal service av motorn...


Är enda alternativet att handla från USA eller finns det till bättre pris?

Köpa billiga kolvar av något sneögemärke känns inte sådär jättelockande, wiseco är det enda kända kolvtillverkaren som jag hittat har kolvar, men "smidda" kolvar i snöskoter som väldigt ofta kallstartas , nej... verkar som att utbudet på kolvar är väldigt dåligt.

/Niklas
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
700 orna hade inte samma problem med giljotinerna som 800 orna hade..

Jag köper det mesta till skotern från staterna, funkar väldigt bra och nu ligger dollarn väldigt lågt så det är bara att beställa.
 
7 mar 2011
38
0
1
Västerås
Jo jag vet att dom inte har lika mycket problem, men nu har ju en avgasventil gått sönder så det känns lika bra att byta till något bättre om det finns.

Vilket ställe handlar du ifrån?

Mvh
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
va dyr dom va för å va aluminium.. jag betalade 1050:- st för mina rostfria hos polaris åf. har ju förvisso en 800a men tror inte det är nån större skillnad ändå.