Avgasknall sxr 700 -00

yamahasxr700

Medlem
2 nov 2012
14
0
1
norrbotten
Tjena. finns säkert flera likadana trådar men behöver hjälp omg

skotern har stått över sommaren och den går igång bra men vill till att gå dåligt på låga varv och ger avgasknallar om jag pumpar på gasen på låga varv men med choken i så går den som den ska? Har bytt stift och tömt tanken och fyllt med färsk soppa. Någon id'e vad det kan vara?

yamahasxr700

Medlem
2 nov 2012
14
0
1
norrbotten
Den går inte heller på mittencylindern även fast det finns gnista på stiften? (är nytt stift)
Kan den bet'e sig även så om det är geggigt i förgasarna eller måste jag börja oroa mig för dålig komp?

Tack för svar

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.161
113
63
Du kan ju kolla kompen för säkerhetsskull, men jag skulle gissa på att mittengasaren har igen täppta munstycken, därav avgasknallarna.

yamahasxr700

Medlem
2 nov 2012
14
0
1
norrbotten
Jag misstänker också att det är lågfartsventilerna eller vad dom nu heter som är igentäpta för när jag drog igång den innan jag tog hem den så gick den bra på alla cylindrar så tvivlar på att det är kompen som är dålig

yamahasxr700

Medlem
2 nov 2012
14
0
1
norrbotten
GODA nyheter alla vänliga själar som svarade=) mittengasaren var helt igen täppt och en ultraljudstvätt av gasarna så går den som en klocka. nu får jag väl bara vänja mig vid att den måste upp till arbtemp innan den går riktigt fint, hehe men stor skillnad blev det med en gasartvätt så nu inväntar jag bara snön

yamahasxr700

Medlem
2 nov 2012
14
0
1
norrbotten
För övrigt så går skotern mycket mycket bättre men kan komma någon avgasknall när motorn är kall men har hört att dessa motorer gör så just när den är kall. stämmer det?=)

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Om man snålar med varmkörning innan man börjar ge mycket gas så brukar dom ge avgasknallar som hörs till månen.