Hej!! Jag funderar om det finns några strypningar i avgassystemet ( om ni vet vad jag menar med strypningar, fråga om ni inte vet ) ??
Nja det har snarare att göra med försäkringspremier om du går över 100hk så stiger premien rejält därför har dom labborerat med strypta skotrar.zxTåbbe skrev:Finns väl ingen anledning att sätta dit strypningar på en skoter när tillverkarna gör allt för att pressa ut så många kusar som möjligt ur snurran men samtidigt gå optimalt.
Men däremot har jag för mig att det finns dom som hyr ut skotrar i fjällen har strypta skotrar för att dom "kunderna" inte ska köra ihjäl sig
Okej men det skulle vara roligt om de va som jag saMrGreen skrev:Nja det har snarare att göra med försäkringspremier om du går över 100hk så stiger premien rejält därför har dom labborerat med strypta skotrar.
På vanliga skotrar i handeln finns det inga strypningar det som gör att sk trimpipor kan ge några extra hästar beror på att skoterfabrikanterna inte vill få en massa dyra reklamationer och dåligt rykte pga en massa motorhaverier genom att pressa ut allt som går ur motorerna.