avlägsna handtagsvärmare Boondocker

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
Blev en liten olycka idag och styret är lite slokörat, undrar om det finns nån möjlighet att avlägsna värmarna utan att förstöra de. fått bort handtagen men själva värmarna verkar vara limmad mot ett hölje av kork, ideer

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Värm med värmepistol eller nåt annat bra så aluminiumet i styret blir varmt, sen kan du lossa hela kork-historien försiktigt och limma dit på nästa styre. Det gjorde jag iallafall.

Rikardh

Välkänd medlem
15 okt 2011
528
6
18
Ockelbo
Jag gjorde så att jag blåste in varmluft i styret och efter några sekunder så lossnade värmarna av sig själv..

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
Ok ska testa detta efter barnen lagt sig ikväll. Vad använde ni då ni limmade fast de gamla på det nya styret?

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
Loctite spraylim. linda sen ett lager eltejp hårt runt värmarna innan du trär på handtagen igen.

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Använd en tryckluftpistol när du trär på handtagen igen, så slipper du ha sönder värmarna.

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
Gick hur lätt som helst att avlägsna de då man körde varmluft igenom, beställer ett nytt styre imorgon och fixar limmet så kanske man är på banan till nästa helg. Nån som har koll på pris på styret ?