avundsjuka

Lulle

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Jag undrar bara om det finns vissa
personer på den här sidan som är "avis"
med tanke på allt gnäll på andras maskiner.
Eller beror det på att en del är bättre
med datorn än hantera en skoter.
Kanske är dom utan skoter?
 
R

Rupert

Det som genomsyrar hela forumet är ju att man ALDRIG hör en som kör Polaris säga t.ex "Den där zr 600:an går förbaskat bra" och vice versa. Man blir ju rädd då man börjar fundera hur inskränkta människor kan vara.
En viss jargong SKA det ju vara, men när det ser ut så här -"Min Lynx drar mycket bränsle vad ska jag göra?" och svaret man får läsa är "Byt märke" så blir man ganska less.


 
N

Nilla

Det håller jag med om, det är lika med att vissa alltid utgår ifrån att man ljuger. Om man har gort något som inte stämmer i teorin så får man nästan stryk...
 
N

Nilla

Vem som leder utväcklingen det vet jag inte men jag skulle nog kunna köpa vilket märke som hällst, så de så nemos problemos.
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Jonke, du är för rolig!!!
Inte visste jag att SKI-DOO gjorde längdåkningsskidor.
För övrigt håller jag med om att märket är ointressant.
Hemma i drivan står det både en Lynx och en Cat.
Huvudsaken är att man får komma ut i snön och göra fina långa spår, eller hur Jonke?
 

Mach Z

Välkänd medlem
1 jan 2000
190
0
6
Jonke vart bor du?
Har du nån led utanför tomten
där man kan piska skiten ur skotran?
 
M

MC 600-03

ja det som är irriterande är ju att det är så många som säger sig veta att ett särskilt märke är bäst.. Och sen visar det sig att dom aldrig haft ngt annat märke, eller inte har en skoter överhuvudtaget- utan utgår ifrån broschyrer o dyl...
Själv har jag haft Polaris och Ski-Doo och nu senast köpte jag en Arctic som gått 15 mil nu.
Men likförbannat så vill då inte jag uttala mig om andra modeller än dom som jag haft själv.. Men-men- förståsigpåare finns ju i alla sammanhang..;-)
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Jonke bor vid bron.
En dag skulle lilla bocken Bruse åka över bron med sin gamla Elan 250.
Då kom Jonke och sa: Nu äter jag upp din skoter!
Då sa lillbocken: Ät inte upp min skoter, ät upp brorsan, den är mycket finare!
Ok, åk! svarade Jonke med munnen full av valla och fradga.
Sen kom mellanbocken Bruse på sin femnia.
Jonke brölade: Jag ska äta din skoter till kvällsmat!
Varpå mellanbocken sa: Ät sotrebrors maskin istället, den är mycket större.

...

Är det nån som vill avsluta historian?
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Själv är jag lite finish intresserad och då tycker jag väl att yamaha ligger bra till, men nu kommer dom andra märkena med kanonmaskiner utseendemässigt.
Tänk om någon återförsäljare eller flera kunde sno ihop en testkörningsdag, helt seriöst och en kort sträcka med lite gupp
och bra svängar, men det lär väl aldrig hända, så bra kan det väl aldrig bli även om dom skulle sälja förmodligen en del på det. Om dom kunde betala lite i inbyte ochså. fast jag tror och hoppas på 4-takt, men kan dom inte få till nån pys eller nått och en kick eller nått konstigt för man kan ju inte vara utlämnad till batteriet?eller va!
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
jag tycker inte man ska hålla på och bråka om olika märken och dess egenskaper, vi är alla här på forumet (nåja nästan alla) intresserade av skotrar och bör då inte gnälla över den andres skoter, samma sak med muskelmaskiner. En säger: jag lämnar aldrig min T-cat eller Mach z, det är så härligt att dra alla.

Medan en annan resonerar så här: Min fläktkylda 500 är perfekt, lite soppa låg försäkring.

Jamenvisst, ingen har mer rätt eller fel, vi gläds juh alla när vi är ute och kör, sen vill juh en del satsa mer medan den andre nöjer sig med ngt mindre och lägger sina pengar på nåt annat...


 

Magnus1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
71
0
0
Om jag inte är helt felunderrättad har skidoo tillverkat fler snöskotrar än alla andra tillverkaretillsammans under åren.
Det borde väl betyda att det är ganska skapliga grejor?
 

Dann

Välkänd medlem
1 jan 2000
278
0
16
Sundsvall
Visit site
kvantitet är INTE lika med kvalitet.
det har jag fått erfara MÅNGA gånger.
men visst skidoo gör bra skotrar, det gör iofs även de andra tillverkarna oxå. det är ju bara bra att det finns många märken att välja på så var och en får en maskin som passar dem. om det sedan är en skidoo eller en polaris eller artic eller vad faan som helst så är det skit samma så länge personen som kör / använder den är nöjd.

/nöjd yamaha exciter570 ägare
 

Mach Z

Välkänd medlem
1 jan 2000
190
0
6
Kör själv en Skidoo men fick prova
en Lynx 600ho som nog är det bästa
jag kört.
Den har grym komfort och pulver
jag inte trodde fanns i en 600
med 2 cylindrar