Axeldiameter

FFG

Medlem
24 feb 2009
10
0
1
Någon som vet vilken diameter det är på axeln till en Switchback 900 -06
Skall byta till non-slip hjul i helgen och måste beställa dom före klockan 9 i morgon för att få dom till fredag.
Skotern står parkerad många mil bort, så jag kan inte ta reda på det själv, hoppas någon sitter inne med den informationen....

FFG

Medlem
24 feb 2009
10
0
1
Ok! En RMK 800 -00 har 1" (25mm) axel, men det hade varit tryggare och veta om det är det även på min.
Inte så kul o beställa fel storlek.
Ingen som vet med säkerhet.

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Någon som vet vilken diameter det är på axeln till en Switchback 900 -06
Skall byta till non-slip hjul i helgen och måste beställa dom före klockan 9 i morgon för att få dom till fredag.
Skotern står parkerad många mil bort, så jag kan inte ta reda på det själv, hoppas någon sitter inne med den informationen....

Ja du!

Diametern på din axel är gigantisk.
Du bör nog beställa via motorhuset eller någon annan åtf.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.619
473
83
Malå/Adak
Finns mig veterligen endast en tillverkare som har non slip till "fettoaxeln" och det är Avid i USA, dom fräser ut hjulen i massiva stycken plast och priserna är på dryga 100 dollar styck för hjulen. Du måste också ha koll på årsmodeller hit och dit, Polaris har (minst) 2 olika "fettoaxlar"

Till den gamla sexkantiga braiga massiva axeln på äldre maskiner så köp Bombardiers orginalhjul, båda för ungefär tusingen och det passar finfint.