Inte illa! Först var det ju snack om att den varva 8400-8500 vilket inte kändes så klockrent, men som det verkar har den ju 170hp vid 8050, vilket är riktigt bra! AC har hamnat på efterkälken nu
Ska bli roligt att se vad den ger i svenska bänkningar men Rotax 850 gav iaf ca 163 hp och i vissa 157hp (Rotax 850: CE certifierad i Europa på 156hk) Motorerna ger oftast mindre i Sverige än på andra sidan pölen (Dom ska väl vara bäst)
Alla 800cc gav tex 148hp hos MCX, (Arctic Suzuki motor)
De va skrämmande lågt BSFC värde i flera dippar på 0,52 -0,55 under stora delar av tiden. Men den låg bra på runt 0,57-0,58 också men då med lägre effekt. De höga hk kom fram i de låga bsfc dipparna frågan är om de körde de andra burkarna lika magert? De verkar som de va Bikerman själva som gjorde filmen så de går absolut inte lita ett skit på att deras burk gav mest effekt. Ex om de körde de andra burkarna på 0,58-0,61 bsfc då hade dem inte en chans att ge samma effekt.
Nu var väll den där filmen med slutburken mer att visa att effekten är stabil under en lång fullgasrepa med max belastning. Än att den ger mer effekt än något annat... sen vad BSFC visar spelar ingen roll så länge grejorna håller, visar väll snarare att dagens moderna maskiner mycket väl klarar sig fint på BSFC 0.5, tidigare har typ 0.65 varit det "optimala" för att det ska hålla. Sen om burken ger något mer power än stock och soppamängden är den samma så blir ju BSFC lägre, inget konstigt..