Bärbar dator

R0xic

Välkänd medlem
10 apr 2009
382
0
16
Vännäs
Sådär nu har jag köpt ny stationär men man kan som inte ha den med sig överallt :(

Jag funderar på en i 2000-4500 kr prisklassen
Typ Acer Eller Asus.
vilka har ni och vilka är bra?

OVER AND OUT //Pedersen :loco:

6

600xrs

vad som är bra är juh beroende på vad man ska använda den till

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
I den prisklassen får du en standard dator, inte så mycket mer

Alltså inget att spela på (om nu någon gör det på laptop)

Billig laptops brukar vara ganska lika men kolla på de komponenter du tycker är viktigast för det du ska använda datorn till.

taffiz

Välkänd medlem
28 feb 2010
126
0
16
Sthlm/Mora
Beror på vad du ska ha den till, ska du spela så försök att skaffa en AMD althon klarar dom flesta nya spelen, medans Intel är mer för workstuffs enligt mej :D dock kostar spel laptops lite mer ^^

kobbe

Välkänd medlem
21 mar 2007
200
0
16
Gällivare
Beror på vad du ska ha den till, ska du spela så försök att skaffa en AMD althon klarar dom flesta nya spelen, medans Intel är mer för workstuffs enligt mej :D dock kostar spel laptops lite mer ^^
enligt dej ja, men faktum är att Intel är ledande på marknaden. Spelar nästan ingen roll vad du väljer för något, de flesta har nästan samma prestanda.

SweZor

Välkänd medlem
23 nov 2009
148
0
16
Vemdalen
Okej. Försöker köra detta kort, koncist och rakt på sak iom akut trötthet, så du får ursäkta min omedelbarhet senare i detta inlägg.

Undvik gärna både Acer och Asus. den förstnämda har urkass kvalitet samt i princip obefintlig kundsupport. Den senare har bra byggkvalitet, men när det väl går sönder lär du få vänta i en halv evighet för att få tillbaka prylar. (seg service)
HP/Compaq, Samsung, Sony, MSI är bra, och eftersom att typ alla av dessa märken förutom ett endast verkar röra sig i lite mer exklusiva prisklasser så lär väl valet falla på HP.... Dell är bra, men deras support till privatpersoner är inte helt 100, dessutom är leveranstiderna sega, frakten dyr samt datorerna något i överkant prismässigt.

Det du ska titta på främst på vilken bärbar som helst är först och främst processorn, och sedan grafikkortet. AMD Sempron, Intel Pentium DC och Intel Celeron går bort direkt när vi talar CPU. likaså går Intels grafikkort bort omedelbart (skiten klarar knappt av vistas 3D funktioner, skräp!)

Har faktiskt plockat ut en hygglig bärbar i din prisklass hos en bra återförsäljare:
http://www.inet.se/artikel/1968886/hp-compaq-615
Lär klara det mesta vad jag kan se... Source-spel kan bli ett problem, men om du jämför med en dator som har celeron processor eller intel grafikkort så är den rena spelmaskinen med sitt mega-budget radeon kort... 1.6 lär fungera prima dock!
Som en bonus får du även denna länk av mig:
https://www.inet.se/kampanj/kampanj/fraktfritt-sweclockers-vid-koep-oever-500kr/6101343
Lägg till den "artikeln" i din kundvagn innan köpet så får du fraktfri leverans. Oroa dig inte att det står att det är för medlemmar på SweC, kollas aldrig...

mvh //SZ

E

eMe181

Om du inte köpt någon fortfarande, testa elgreen.se grymma rekonditorerade datorer med gaming prestanda :)