Bästa 600 för 65000

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Undrar vad man ska köpa. 600cc räcker och driftsäkerheten och bränsleförbrukningen är Oki.Jag kommer åka mkt led och lite friåkning. Har varit inne på att köpa en phazer men nu går funderingar kring en rush vad tror ni är det något annat att tipsa om.
Komfort,briftsäkerhet,låg bränsleförbrukningen är prio 1

lilltrippel

Välkänd medlem
4 jan 2007
101
0
16
Östersund
rush är en helt otroligt bra och rolig skoter. Måste prova en riktigt och lära sig att ställa in fjädring
och köra en. Har åkt en sesong med min nu och kan ärligt säga att jag letade den styggaste lederna hela tiden för att få njuta. Hade även en Nytro xtx 11 samma sesong och rent motormässigt så vinner nytron men allt annat Rush. Går att friåka extremt bra ända som är lite ovant är de korta fotstegen.
Ska sälja min nu så skicka ett pm. 38mm matta nerdrevad mmmmmmmm.

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Hur stor är skillnaden mellan rush och xtx kompott på led. Förstår att ruschen är roligare att leka men men skön lång ledåkning då

lilltrippel

Välkänd medlem
4 jan 2007
101
0
16
Östersund
Xtx funkar fint på led går att åka fruktansvärt fort. Om det inte svänger för mycket. Jag kör nog lika fort med xtx som med Rushen i ca 1 mil sen börjar det bli jobbigt på nytron och dämparna i framvagnen vill inte vara med längre .( även mitt flås). Så för ren touring eller halv snabb ledkörning är nytron bättre p.g.a motorn men alllt annat vinner rushen.