Bästa andrahandsvärde?

mil

Välkänd medlem
5 okt 2004
232
0
16
Norrbotten
Hej allihop. Jag har skaffat en Rage och min polare en Renegade 800. Kostar lika mycket, nu tvistar vi lite om vilken av maskinerna som kommer att ha bättre andrahandsvärde om ett par år. RX1-orna har ju sjunkit kraftigt, men RS är ju en annan maskin. Revvarna är populära, men å andra sidan verkar det finnas hundratals till salu varje år = köparens marknad. Vad tror ni?

Larsson

Välkänd medlem
1 jan 2000
402
0
16
58
Sandviken
Tror nog att 4-takt är det enda som gäller om några år om vi ska få fortsätta med det här,så kanske suget efter beg 4-taktare kommer att bli stort & att det som sagt kryllar av 2-taktare då gör nog inte läget bättre för dom.
Men som sagt,bara en fundering....t.o.m inom Roadracing & Cross är det ju redan övervägande 4-takt.

Tror ni att det tillverkas 2-taktare om, säj 5-7 år????............

windrosso

Välkänd medlem
1 jan 2000
140
0
6
Hälsingland
jahapp

Nu står den där i garaget och bara väntar på snön. Min silverfärgade Rage alltså. Gällande andrahandsvärdet så borde ragen ha ett högt andrahandsvärde gentemot andra konkurrenter med tanke på att den är slutsåld i Sverige.

bullan

Medlem
23 nov 2004
20
0
1
47
norrbotten
finns ju knappt kvar 2-takt förutom i skotersammanhang.. så man ska nog inte hoppas allt för mycke på dom, hur mycket alla anhängare än vill(lite så sj).. ja menar skotrar e ju en fis jämfört me tex mc-världen.... skulle div inspr va så bra hade de nog suttit på alla tillverkares 2-takt ist för som nu helt övergett det