Bästa ledsmiskaren av dessa .....?

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
ingen av dom, skulle ha valt lynx rave som ledsmiskare. lynxen är massor bättre på det än mxz an av vad man har hört alla som provat dom. men rushen är säkert bra, men bara att den ser så förbannat lejd ut, sen har dom ju kopierat lynx pps boggie, bara att dom dragit ut två stag som går ut från boggien och satt dämparen utanför boggien istället, så själva grunden hade lynx redan på tidigt 90 tal när första pps boggien kom

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
En stor nackdel med skidoon är ju v-rem slitaget ! Blir ju dyrt att lägga ut 2-3000kr var 20mil :(.
Nu hinner jag nog inte med så många mil innan snön smältbort ! Och till nästa vinter kansle brp kommer på en lösning ?

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag skulle utan att tveka ta pro-r 800. För roligare än det kan man nog inte ha med kläderna på.. :) Och det är väl kul man ska ha va??

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hm ja en rush 800 är nog den bästa ! Men jag behåller nog rmk,n de få veckorna som det är nog med snö att köra på :) men nästa vinter blir det nog en rush 800 pro r!

Last edited:

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
49
Umeå - Yttersjö
Provkörde Pro-R 800:an i helgen , som att köra en 70-tals fullsize Jänkare i jämförelse med min RS! :D

Jag tror den är riktigt nice när man vant sig och ställt in fjädringen. men fyfan :D

Köp en lynx , alltid bäst på svenska "skitleder"

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Nja då må jaf väl harygga full med remmar jämmt? 800e tec motorn verkar iofs grym men remmslitaget gör mig lite tveksam till brp maskiner

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
har läst på ett annat forum, en som har en boondocker som har gått lite över 90 mil på samma rem, men då sa den upp sig. och även läst andra som har dom att dom tagit sig 80 mil på samma rem så lynx kanske har börjat få till problemen, och boondockern är ju lång, så då borde ju en kort klara sig längre

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
har läst på ett annat forum, en som har en boondocker som har gått lite över 90 mil på samma rem, men då sa den upp sig. och även läst andra som har dom att dom tagit sig 80 mil på samma rem så lynx kanske har börjat få till problemen, och boondockern är ju lång, så då borde ju en kort klara sig längre
oj, 80-90 mil det var ju...(infoga valfri sarkasm) :shocked:

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
ingen av dom, skulle ha valt lynx rave som ledsmiskare. lynxen är massor bättre på det än mxz an av vad man har hört alla som provat dom. men rushen är säkert bra, men bara att den ser så förbannat lejd ut, sen har dom ju kopierat lynx pps boggie, bara att dom dragit ut två stag som går ut från boggien och satt dämparen utanför boggien istället, så själva grunden hade lynx redan på tidigt 90 tal när första pps boggien kom
vilken maskin satt det pps i på 90-talet? pps boggin kom ju 2006 men kanske missat nått...?

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Ni skriver om remslitage... kan ju inte gälla alla tydligen då min har gått över 70 mil och remmen ser ut som ny,jag tror så här,låter man inte remmen bli riktigt varm innan man använder den,då blir det som det blir och jag har både kört hårt på led och i djupsnö

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
vilken maskin satt det pps i på 90-talet? pps boggin kom ju 2006 men kanske missat nått...?
pippola boggien som den kallades i folkmun då kom redan i cobra racing årsmodell 93 har jag för mig, och satt i först alla racing modeller men kom i mera modeller av cobran, sedan i g-type så fanns det bara pps boggien (pippola) 97 till 00. sedan blev det ett uppehåll med pps och dom kom med rcg boggien som då satt i till 06, sedan kom pps tillbaka i mer och mer modeller och 08? så fanns dom i alla modeller