Bästa Momentnyckel?

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
Är på jakt efter en momentnyckel, dock inte för dyr och inte för dålig kvalité. Var kan man köpa den bästa? Vilken är bäst?
 

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Ampro gör momentnycklar till ett lagomt pris. Jag har en sådan som jag lät kalibreras hos en verktygskalibrerare och den gick genom till 100%. Prövade en från Jula och den fick underkänt på ett test, men skapligt för en så väldigt billig nyckel.
 

Wiker

Välkänd medlem
3 apr 2013
154
0
6
karlstad
hur noga är det med momentet där du skall dra? hur högt moment? lägg pengar på nått bra, inte ut efter pris, du ångrar dig...
 

FrozenKing

Välkänd medlem
16 dec 2013
474
2
16
Ska ha till variatorn, och där jag annars behöver. Över 90 nm annars blir det för lite.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Et250

Aktiv medlem
8 jan 2006
77
0
6
Använder själv TengTools momentnycklar, kostar runt 1000-lappen lite beroende på kapacitet. Känns gedigna.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
klart en billigare momentnyckel fungerar, frågan är ju bara den, hur rätt kalibrerade tror ni dom är?

Nä satsa på snäppet dyrare om du tänkt använda den fler än 1 gång.
 

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Jag använder tyska Rothewalds momentnycklar samt andra Rothewald verktyg. Tycker dom är fina och prisvärda! Jag brukar köpa dessa från louis.de . De har bra priser samt billig frakt till Sverige! Dessutom har de ofta rea och kampanjer!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Ett tips är ju att ändra till engelska på sidan! Sen är det bara att bläddra genom verktygssidorna! Jag köpte två moment spärrskaft vilka man klarar sig långt på!


Skickas från min iPhone via Tapatalk