6000
Hög-Låg-Back växel i dom där. Rotax 503 på 45hk. 1 st mikuni 32 mm med primer. 60cm bred matta ca 350-360cm lång. Låg buk, mest troligt för att sjunka som en ubåt om skidorna går igenom. Den är lite smått tung och vinglig. Bredda maskinen vore nått.
Annars en sen 600. Om du vill ha nostalgi på hög grad. Antingen en Sach 290 och uppgraderade 299 stonka elr en Jlo 400 motor i den modellen.
Fram back, slutväxel med dubbellänkad kejda. 260kg senare vart det väll 270kg eller om det var 280kg
5000
Rotax 447 motor, finns med hög back version men vanligtvis fram back. Mattan är 50cm bred kanske 375 lång om jag minns rätt. Ingen glidboggie, den har "alu-profil" uppbyggd som glidboggie men med hjul hela vägen. Ingen risk till smällt plast i mattan iaf
ca 270-280kg?
4500
Rotax 447 fram back. Likadan boggie som i 5000 med hjulen hela vägen men smalare då. Minns jag rätt var mattan väll 45cm bred då moffa hade en för 3-4 år sen
En fin skoter
Pålitlig bara man ser till motorn. Den hade skurit en gång för han och sen för den som köppten den efter han, dock remmen till fläkten gått av båda gångerna. Men motorn är en sak man alltid ska se över säger han. Det är en uppgradering av 440 motorn som inte ville hålla sitt löfte. ca 260kg menar moffa
4000
Lappmoppe med Rotax 377 motor ca 22hk
38 bred matta och samma boggie system som i 5000 och 4500
210kg-230kg? Värdelös som dragare alls i huvetaget!
3500
En lappmoppe det med fast ser ut som 4500 dock med en 1 cyllindrig Rotax 377 motor.
210-230kg? Värdelös att dra nåt med.
3000
Ser ut som 4000 för det är vad den är, äldre versionen hette 3000 vart uppgraderad till 4000. Inget att dra med heller.
Ockelbo fick ju sig ett riktigt namn först när Lynx köppte ockelbo 1982 och dom fick Rotax grejer. Lades ner på 1990 talet helt efter att haft uppehåll??