Båt trailer till skoter vagn !

AntonJonsson

Aktiv medlem
19 sept 2010
68
0
6
bollnäs
Tjena , förra vintern så fixade jag så att jag kan använda min båt trailer på både sommarn och vintern, på vintern så använder jag den som skoter vagn såklart ;). det får plats en skoter, Den är mkt smidigt , perfekt när man inte ska åka så långt, lätt att bygga osv.. Här kommer lite bilder ! Har ni några frågor så är det bara att fråga på! :)PB140531.jpgPB140533.jpgPB140535.jpg

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Har själv funderat på göra nå liknande. Blev den stabil med den där relativt enkla konstruktionen?

AntonJonsson

Aktiv medlem
19 sept 2010
68
0
6
bollnäs
J.Eriksson : Ja , Inge problem med stabiliteten :)

Edvinsjolund: Det är bara att ha skotern lite längre bak om det blir problem ! :)

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Lite skeptisk till dessa vagnar då skotern lär bli snöig / isig / smutsig...
Funkar kanske i januari februari när de är torrsnö ute, men så fort de är lite skit på vägen lär de ju gå sämre!

Eller har du något kappel under?

AntonJonsson

Aktiv medlem
19 sept 2010
68
0
6
bollnäs
Nej ,jag har inget kapell under . Själv så är jag inte så rädd att det ska komma lite smuts på min skoter ,då det är en gammal exciter ;)

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Lite skeptisk till dessa vagnar då skotern lär bli snöig / isig / smutsig...
Funkar kanske i januari februari när de är torrsnö ute, men så fort de är lite skit på vägen lär de ju gå sämre!

Eller har du något kappel under?
då må man ju ha kåpa! så du kör din i en kåpvagn jämnt då eller? visst blir mer skit men så mycket blir de inte, vi lastade alltid på biltrailern förrut å den var öppen under, va inte mycket skit under, utan mest uppe på! mao snöröken från bilen, spelar ingen roll om du har tätt under så får du ju denna!

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
då må man ju ha kåpa! så du kör din i en kåpvagn jämnt då eller? visst blir mer skit men så mycket blir de inte, vi lastade alltid på biltrailern förrut å den var öppen under, va inte mycket skit under, utan mest uppe på! mao snöröken från bilen, spelar ingen roll om du har tätt under så får du ju denna!
Beroende på hur långt jag kör så använder jag kapell + presseningar.
Har presseningar som är sydda som en bur, vilket jag trär över skotern med kapellet på, samt kör med vagn utan hål under.

Har kört bilar på trailer o de har sett för jävliga ut under efteråt. Detta dock mest när de är lite mer slask på vägen (men de är det ju efter kusten i nov dec o från mars.)

Men håller med om att de funkar nog fint under de "riktiga" vinter månaderna med torr snö på vägarna.

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
då de gäller kusten så är ja beredd å hålla med, trodde du hade skotern i åre! lr ja ni har ju e14 igenom och vet inte hur pass den är där uppe! Men här hemma så spelar de inge roll om de är slask väder, blir inte skitigare endå för att man åker "öppen" vagn under! men då är de "rent" slask å dom är snabb å ploga bort den skiten!

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Satan va smart, att man inte tänkt på de! Är de lätt att konvertera tillbaka till båtsläp?

Snyggt bygge!! (Y)

AntonJonsson

Aktiv medlem
19 sept 2010
68
0
6
bollnäs
xorex: Tacktack! Ja ,det är lätt. jag kan lägga in en bild när jag får tid , så får du se!

the_darkside: Jag pallar upp den , sen har jag dragit över en presening (jag har bara en liten eka!)