Back på COBRA Enduro

F

Frågande

Back på cobra enduro

:) Hej !

Kan man ta en växellåda från en LYNX Cobra Grand Touring och montera den på en LYNX Cobra Enduro ??

Senast redigerad av en moderator:

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
:) Hej !

En liten uppmaning till samtliga GÄSTER här på Leden.....

Då ni har Märkes/Modell specifika frågor, så registrera er som medlemm och ställ sedan era frågor i rätt Forum !!!!

Mycket enklare för alla samt att ni kommer att få bättre svar !!! :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

F

Frågande

Jag var medlem men nu kan jag inte logga in. Det blev sedan forumet gjordes om. Jag heter Skotran och det går inte att få lösenordet skickat till mailen, har provat flera gånger.

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Fel adress?

Har du bytt mailadress sedan du reggade dig på förra forumet?

När ni ska begära ett nytt lösenord måste ni använda samma mailadress som ni registrerade i det gamla forumet, annars hittar inte systemet någon användare och kan inte skicka ut något mail...

Vet ni inte vilken adress ni använde eller om ni inte kommer åt den så kan ni kontakta forumadmin som är Keihin eller Lars. Skicka ett mail till forumchefen(snabel-a)skoterleden. net så tar någon hand om problemet!

Last edited:
F

Frågande

Det är samma adress. Ska jag prova göra en ny användare???

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Konstigt

Det var konstigt!
Visst kan du göra en ny användare men jag antar att du vill ha kvar ditt gamla användarnamn?
Det kommer du inte att kunna få eftersom att det redan är upptaget...

Men dra iväg ett mail till forumchefen och berätta hur det ligger till så kan han kolla upp vad som kan vara fel, och se då till att få med din mailadress så att han kan kolla om vi har rätt adress registrerad.

Last edited:

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Funkar

Jag fick ett nytt lösenord på mailen nu, det tog lång tid men nu funkar det. Tack för hjälpen iaf.

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
45
Bredbyn
www.henkew.com
Fint!

Den som väntar på något gott... :)
Nejmen, självklart ska man inte behöva vänta allt för länge på sånt här men ibland strular det, svårt att göra något åt, jag vet heller inte vad som var fel...

Nu när du kan logga in har jag flyttat tråden till Lynx-forumet där den hör hemma, så då är det bara att hoppas att någon här har koll på lynxarnas växellådor/kedjehus och kan svara på din fråga!

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Ingen som vet??? vore tacksam för svar. finns det någon växellåda ( vilken som helst) som passar på en lynx cobra enduro??

det ska tilläggas att jag äger ingen men jag funderar på att köpa nån och bygga om en aning, så fråga inte efter årsmodell eller nåt sånt.

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Back växel !

Hmmmm.........

Joooo seru, Årsmodell har ganska stor betydelse då det gäller dessa skotrar !

"COBRA" serien tillverkades mellan 1992 --> 1996 ( Grand Touring tom 1997 )

Mellan 1992 --1995 så andvänds LYNX kedjehus vilket gör det hela lite svårare.....

Du måste i så fall andvända en Back växel från en annan "Cobra" som hade back växel som standard...... Dvs. en Grand Touring mellan 92 --> 97 !!

Komm ihåg att INTE köpa en maskin med 467/470 motorn om du skall ha back,
utväxlingen blir då helt fel !! ( Det går ej att byta utväxling på dessa back lådor !! )

Köper du däremot en 1996 så blir det betydligt enklare då kortbandarna andvänder Ski-Doo's kedjehus.... vilket innebär att du kan ta i princip vilken gammal backväxel som helst i från en 90 tals Ski-Doo och montera dit.

Mitt TIPS !! : "Cobra 583" = Lagom av allt !! :)

Last edited:

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
Så man kan ta en v-låda från en Grand Touring 92-97
och sätta på en Cobra Enduro 583 ( 92-95 ) !
Har jag förstått det rätt då?

Senast redigerad av en moderator:

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
bra! detta gäller även rave 643orna hoppas jag.. eller?
var tror ni man kan få tag på en sådan??
FÖRUTOM skoterskrotarna som inte har dem.. .

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Rave ( 643/670 )

:) Japp !!

Ovanstående gäller även "RAVE'arna !! 1992 --> 1996

Var du skall hitta dessa vxl. lådor står däremot skrivet i stjärnorna !! ;) :D

- - - - - - -

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
back till 3900

nu jäklar kanske jag har hittatr mig en back men det är till en Lynx 3900 GL -86.. . .jag undrar om det kan vara sån flax att den backen passar min rave 634a -93?

trotts allt så kastbytte jag magnapull me farsan.. å de var otroligt nog från en aktiv panter låg -84 .. .503 rotax..

så ja? . .tror ni backen kan monteras på min skoter`?