back som inte hoppar ur?

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
Hallå!

Har en 04 viper er med back.

Har bytt matta på den så tog då bort kedjehus å allt däri har nu ett litet problem.

Första gången jag satte ihop huset så hakade jag inte i "backarmarna" dom som sitter på det stora drevet och drar i backen. så då vart jag utan back men den gick som vanligt framåt. så plockade bort kåpan igen och hakade dit backarmarna på drevet och satte ihop allt igen, startat skotern och backen vill först inte hoppa i så testar igen och då hoppar den på plats, backar ut ur garaget och lägger ur backen börjar gasa och det händer inget utom att man hör att det gnager lite kugg på dreven. backade tillbaka skotern och där står den.

Är det ngn standardtabbe man kan göra eller? vad skulle det kunna vara för fel

Mvh Jonatan

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
funderade lite på det jag med, men den funkade alldeles ypperligt innan mattbytet och har inte rört justerskruvarna på länkaget så tycker den borde skutta i? vilken ska jag justera åt vilket håll på då? (har fått för mig att det är två justeringar?)

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Vrid det lodräta staget motsols, så att du "kortar" det, tills det tar stopp (inte med våld) sen vrider du tillbaka det (medsols) ett kvarts varv, då har du grundinställningen.

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
okej! men den funka klockrent innan jag rev det så vågar inte ge mig på det än, ska öppna ännu en gång å kika ifall ngt inte ligger rätt

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
nu har jag spräckt huset igen... kollade på sprängskissen och då verkar det som att det inte ska sitta en bricka mellan "backfjädern" och det yttre stora drevet? utan den ska sitta mellan inre stora drevet och splinsen som det yttre sitter på? det sitter iaf en bricka för mig mellan fjädern och yttre drevet som jag inte vet vart den ska.

sen tänkte jag ta ut dreven, jo visst sörru det stora sitter STUMT hur kan det vara stumt som sitter på splines?

vore underbart med svar så snabbt som möjligt (kan bara skruva på helger :s)