BACKEN PÅ CHEETAH -91

ö-vik

Aktiv medlem
11 mar 2007
52
0
1
Ö-vik
Backen på min Cheetah -91:a hoppar ur.....
Det började med att jag fick hålla i spaken för att den inte skulle hoppa ur men nu bara "skorrar" det då man ska backa.
Vad är problemet?
Vill gärna veta innan jag river upp lådan.
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Nej, inte så svårt. Men kedjehusets innehåll måste plockas ner. Du kommer åt det utifrån, dvs när du plockat bort locket. Rätt mycket shims och andra brickor så var noga med att kolla hur allting satt.
 

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Dom blir lätt stukade och fastnar,den lådan FÅR inte skorra för då blir det precis som du beskriver.kan räcka med att ta isär och putsa till stiften med fint sandpapper.
Det ser du då du tar isär grejerna..
Gjort så ett FLERTAL ggr då jag jobbade som skotermek.
 

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå
Stiften kostar 100 kr/st nu, jag beställde idag. Köp fjädrarna samtidigt, de kostar 6 kr/st.
Det är nr 4 (stift) och 5 (fjädrar) på bilden. 0602-133 och 0602-138.
Eventuellt kan även plåten (nr 3) vara sargad, kostar 90 kr och heter 0602-144.

Det kan funka att snåla och slipa till dem, problemet är att drevet som stiften ska haka i (nr 12) blir slitet och det kostar ungefär 4000 kr.
Behöver du hjälp med hur man plockar ner kedjehuset så får du säga till. Glöm inte tömma olja på baksidan kedjehuset först.

 
29 okt 2010
12
0
1
Piteå
Har en triple touring -99 där samma sak hände mig nu i helgen, fast värre.
Hela drivaxeln gick av i växelhuset vilket innebar att huset sprack och dyr renovering väntar.
Har nog börjat med att de fjädrarna slitits (en var helt av) och sedan har drivaxeln av någon outgrundlig anledning gått av.

Någon som har erfarenhet av detta?
Vart köpte ni fjädrarna från?