Backproblem XLT SKS -96

Spöland

Medlem
20 jan 2009
8
0
1
Har införskaffat mig en XLT SKS -96 med defekt back. Vad problemet beror på vill jag ha hjälp att klura ut. Jag har lättat på kåpan och förutom att en skruv är avdragen och packningen är defekt så ser det ok ut. Det stora backdrevet kuggar i det lilla drevet utan problem. Eftersom packning och en skruv är avdragen så finns ingen transolja, kan detta vara problemet? Tacksam för hjälp.

Spöland

Medlem
20 jan 2009
8
0
1
Jag har tagit isär kedjehuset där blecket som fungerar som kedjeskydd hade lossnat, jag har satt ihop allt enligt sprängskiss. När jag lägger i backen och skotern är upplyft så fungerar den, men när jag belastar så börjar den skorra. Det stora backdrevet ligger bara i kant på det lilla drevet. När kåpan är avtagen så går det utan problem att spänna ut stora backdrevet så att det kuggar i till 100%. Jag börjar fundera på om det är självaste gaffeltapparna som är för slitna så att det inte går att dra ut stora kugghjulet? Tacksam för hjälp:)

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Du kan inte justera in staget lite då ? Det fick jag göra ofta på min rx-1a när inte backen ville i, men har ingen koll på hur det ser ut på polaris.. Olja i kedjehuset är ett måste om du ska ut och köra med skotern..