Barnskoter Lynx 80 talare

Slaga GLS

Medlem
30 dec 2008
16
0
1
Dalarna
Hej
Jag undrar om ni kan hjälpa mig mig med att få fram någon bild och typ på en skoter
som lynx byggt, det är en mindre barnskoter från 80 talet skulle jag tro, är tacksam för info.

Hälsn Mats i Falun

Slaga GLS

Medlem
30 dec 2008
16
0
1
Dalarna
Hej
Det kanske är Lynx "MICA" , den jag har sett var lite stötte än dagen fina små kopior av riktiga skotrar, och var lite kantigare. när fanns micran?? och kan man hitta någon bild?

Mats

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Lynx Micra hette dem.

De fanns på början av 90-talet, har även för mig att de inte var Lynx från början utan att de antingen köptes upp eller in och fick Lynx-dekaler...dock inget jag är 100% säker på.
Ska vi gå ännu längre tillbaks så fanns det väl en liten Lynx som hette 20, men den var nog inte tänkt som en ren barnskoter utan lite mer som Ski-Doo Elan tror jag. Detta var förmodligen på 70-talets början.

Slaga GLS

Medlem
30 dec 2008
16
0
1
Dalarna
Tack keihin och 2 stroke
Det var den jag menade, vet du om det är något att åka på för en liten grabb, om man skulle hitta någon,

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Ska vi gå ännu längre tillbaks i tiden så fanns det väl en liten LYNX som hette Lynx-20
Men den var nog inte tänkt som en barnskoter utan lite mer som
en Ski-Doo Elan.
Detta var förmodligen på 70-talets början.
Stämmer bra det dära.
LYNX-20 fanns under ett par år under 70 talet och hade 1 cylindrig Husqvarna motor på en ca 9 Hk om jag inte minns helt fel :hmmmm: *Hmmm*.

.

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Tack keihin och 2 stroke
Det var den jag menade, vet du om det är något att åka på för en liten grabb, om man skulle hitta någon,
Det är nog en bra skoter för barn, ser väldigt stabil ut, hehe:) Men jag tror dom blir ganska svåra att få tag på i Sverige tyvärr. Är nog Lynx 150 "Mini-cobran" som blir lättast om du ska ha Lynx:(