Batteriproblem på Skidoo Legend v1000

Tnord

Medlem
27 feb 2011
8
0
1
Har ett nytt batteri och ändå lyser batterilampan. Var ute och körde och efter ca 1 timme var batteriet slut och som följd blev jag stående.

Är det någon som har en idee varför motorn tömmer batteriet?

Tnord

Medlem
27 feb 2011
8
0
1
Hur kollar man att han inte laddar, kan man mäta sig fram på något vettigt sätt som hobbymekare?
Tacksam för hjälp

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Laddningsrelät? Säkring som gått? Kabel lös någonstans?

Rent krasst så är detta ett fel som en verkstad hittar och åtgärdar på kortare tid än det tar dig att öppna och stänga huven. Eftersom du är beroende av att ha väl fungerande elsystem så är ett gott råd att lämna den till verkstad och betala de hundringar det kostar att fia det. Det KAN vara så att det är ett följdfel av någonting annat, och då är det bra att den blir ordentligt fixad.

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Ett enkelt sätt är att ansluta en multimeter till batteriet och se vilken spänning man har när motorn är i gång.
om laddningen fungerar som den ska borde du ha ca 14,5 volt vid batteriet vid maximal laddning.

får du under 12 laddas inte batteriet och får du mer än 14.5 så fungerar inte laddningsreläet som det ska.

Tnord

Medlem
27 feb 2011
8
0
1
Nu har jag mätt och mycket riktigt får jag bara ut 12V, men är det någon som vet var laddningsrelät sitter på V1000 motorn