Hej!
Har problem med min RMK500-00 som inte går som den ska på fullgas. Upp till tre kvarts gas går den rent och varvar ca 7500-8000. Klämmer man då in fullgas så går den bara orent och varvar/drar inte mer.
*Har testat med olika nålnivåer från högst upp(clipset längst ner) till nålen längst ner, men det har inte gett nån skillnad vid fullgas.
*Har kollat tändläget, är 12 grader vid 2250 som det ska vara enligt boken. Vid 5000-6000 varv går den tillbaka till ca 30 graders förtändning. Är det korrekt eller gör det att den spikar vid fullgas?
* Det sitter 410 huvudmunstycke på båda sidor.
* Har blåst rent förgasare och tankat ny soppa. Kör med 2% olja i soppan för att köra in en ny kolv. Kan 2% olja i bensinen+olja från pump göra att den inte går rent på fullgas?
* Har kollat att bränslepumpen matar bra.
* Har kollat så att choken inte har hängt sig.
* Bytt till nya par med tändstift 2ggr.
* Kan det vara eventuellt varvstopp som sätter in? Feljusterad variator?
:hmmmm2: Vad kan det vara för fel? Behöver tips!
Har problem med min RMK500-00 som inte går som den ska på fullgas. Upp till tre kvarts gas går den rent och varvar ca 7500-8000. Klämmer man då in fullgas så går den bara orent och varvar/drar inte mer.
*Har testat med olika nålnivåer från högst upp(clipset längst ner) till nålen längst ner, men det har inte gett nån skillnad vid fullgas.
*Har kollat tändläget, är 12 grader vid 2250 som det ska vara enligt boken. Vid 5000-6000 varv går den tillbaka till ca 30 graders förtändning. Är det korrekt eller gör det att den spikar vid fullgas?
* Det sitter 410 huvudmunstycke på båda sidor.
* Har blåst rent förgasare och tankat ny soppa. Kör med 2% olja i soppan för att köra in en ny kolv. Kan 2% olja i bensinen+olja från pump göra att den inte går rent på fullgas?
* Har kollat att bränslepumpen matar bra.
* Har kollat så att choken inte har hängt sig.
* Bytt till nya par med tändstift 2ggr.
* Kan det vara eventuellt varvstopp som sätter in? Feljusterad variator?
:hmmmm2: Vad kan det vara för fel? Behöver tips!