Behöver köpråd: Priset får inte överstiga 50k

rabarberpappa

Välkänd medlem
16 maj 2009
104
0
6
Tjentjena

Letar skarpt efter skoter till vintern.. Varit inne på att köpa en Enduro 600 02 03 04 med elback men har på över 1månad inte sett någon i fint skick, börjar bli less. Ringde dock en snubbe men han hade hunnit sålt enduro 600 04 han hade.

Har hittat lite intressanta saker nu,,

Yamaha Viper ER -04 som sägs vara i mycket bra skick, 130mil och orginal, Elstart, Elback, 28mm matta... Han ska ha 42 000 för den

Lynx Enduro 600 -02 SP (den röda) och har eftermonterad elback, 800mil, bra skick enligt ägaren, 32mm matta. 33 000

Lynx Enduro 600 SDI -05, elback, 620mil, 32mm matta, helt orginal, sdi insprutning. 45 000

Inte så roligt däremot att jag har 20 mil till båda Lynxarna, däremot bara 8mil till Vipern att köra. Viper = bara till för att va den som är snabbast över isen? Menar jag kommer inte riktigt ligga i något mer än 100. Antar att jag inte borde köpa en yamaha då :p men det var i ruskigt fint skick.

Är det värt att vänta på en lågmilad Lynx Enduro som knappt är inkörd? Vill inte köpa grisen i säcken alltså.. Men känns så jobbigt att behöva vänta. Men där jag bor så är det ingen snö nu, inte ett korn.

Hört att miltalet inte är allt, men det är ju en säkerhet på att den inte hunnit vara med om så mycket.

mvh

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Det låter ju så tjatigt, men det är värdefull information för att kunna ge något råd.

"Hur har du tänkt använda skotern?"

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
det är som 3st helt olika skotrar du listar?
Sen får man nog vänta länge till grannen säljer skotern om man inte orkar åka en bit... 20mil är väll inte änns något att fundera på?

rabarberpappa

Välkänd medlem
16 maj 2009
104
0
6
Det låter ju så tjatigt, men det är värdefull information för att kunna ge något råd.

"Hur har du tänkt använda skotern?"
Kmr köra i mindre hopp, burka, och köra av leden.. Så att den ska gå bra i djupsnön är det jag vill ha.

rabarberpappa

Välkänd medlem
16 maj 2009
104
0
6
lynx enduro:n -05 så får du ju "nyare" körställning, sedan sdi = mindre soppaförbrukning.
aa! Skulle dock vilja ha en rev 600 sdi men dom är för dyra!! Aså i tillförlitlighet, snöegenskaper, resvänlighet, lekfullhet är Lynx Enduro Revo 600 sdi bättre där i jäm. med mxz 600 sdi 04 ? För dem kostar ungefär samma, bara de att man får 1år nyare med lynxen.

Måste man göra något på Lynx Enduro 600 sdi -05 för att den ska gå bra? Trotsallt första Revo:n av lynx.

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Jag trivs väldigt bra på r-evo chassiet så därför rekommenderar jag det :) särskilt av de alternativ du listade.

Det ska vara utbytt till -06ans framvagn på garantin, i övrigt är det inte mycket anmärkningsvärt för att vara första modellen. Buken ska dock vara formad så att den varken släpper ut eller in luft vilket gör att det blir väldigt varmt i motorrummet. -06ans buk är bättre. Men det här problemet har jag inte haft några som helst problem med.

Väldigt lekvänlig skoter som jag tror att du skulle trivas bra på :)

Jag har ingen egen erfarenhet av reven så därför kan jag inte jämföra dessa två.