Jag köpte en Vector förra vintern, åkte kanske 50 mil på den. Och kände väl genast att jag tyckte effekten va lite tam, snickrade ihop ett eget turbokit med lite tips och råd från Marklund. (Mcx)
Har provkört lite och det verkar gå trevligt, med mycket bra respons då turbon är monterad alldeles intill motorn.
Chassit är i övrigt förlängt till 144" med originalboggi och 38mm matta, och med rådande snöförhållande i mellansverige så kanske det räcker.. MEN, mycket vill ha mer.... Åkningen jag gillar är ju såklart lössnö (inte bästa maskinen för det, jag vet) Men om man nu bortser ifrån det, och ändå vill bygga något fränt med mycket matta, som tar sig dit man vill utan att få skotta hela dagar..
Vad ska man ha då?
Jag tänkte försöka få tag i någon längre boggi, gärna 155" och åka med matta kring 51-57mm kammar.. Jag skiter i om kammarna börjar trilla av efter 200 mil, det finns de som lever på att sälja nya mattor..
Hur åker ni, som har mycket matta? Är det ren pest att åka 7-8 mil led med de kamhöjderna?
Har provkört lite och det verkar gå trevligt, med mycket bra respons då turbon är monterad alldeles intill motorn.
Chassit är i övrigt förlängt till 144" med originalboggi och 38mm matta, och med rådande snöförhållande i mellansverige så kanske det räcker.. MEN, mycket vill ha mer.... Åkningen jag gillar är ju såklart lössnö (inte bästa maskinen för det, jag vet) Men om man nu bortser ifrån det, och ändå vill bygga något fränt med mycket matta, som tar sig dit man vill utan att få skotta hela dagar..
Vad ska man ha då?
Jag tänkte försöka få tag i någon längre boggi, gärna 155" och åka med matta kring 51-57mm kammar.. Jag skiter i om kammarna börjar trilla av efter 200 mil, det finns de som lever på att sälja nya mattor..
Hur åker ni, som har mycket matta? Är det ren pest att åka 7-8 mil led med de kamhöjderna?