Behövs Oft Relocator Om Man Sätter Dit Styrhöjjare Nytro?

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Tjenare

Är inför detta år nybliven Yamahaägare (har inte kört yamma sen en Phazer 2 nångång på 90 talet, så jag har lite dålig koll på märket faktiskt.

Har köpt en 09an Nytro mtx och har hört att det första man ska köpa är en oft relocator eftersom styret sitter lite konstigt till.

Har tänkt köpa den justerbara styrhöjaren som sitter på bla x-ride så frågan är om jag köper en sån höjare behöver jag då relocatorn? har inte skotern här just nu så jag kan inte gå ut och kolla exakt hur allt sitter.

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Du behöver inte montera relocator. Jag har Rox höjaren som X-Riden har och den är grymt bra!

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Ja du ändrar vinkeln på styrstången med relocatorn. Svårt att förklara.

Jo jag vet, tänkte bara om det blir något knas på vinkeln på styret om man monterar en höjare utan att montera relocator.

Jag kommer ju ha höjaren riktad betydligt mer rakt upp än vad styrstången är.

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Tycker de känns konstigt när man vrider upp styret utan att flytta med styrstången men de kanske är en smaksak.

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Testa relocatorn först innan styrhöjjaren. Jag är själv 184cm lång och för mig kunde inte körställningen bli bättre med enbart relocatorn monterad!

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
Beställt relocatorn, får prova som du säger Norrlänningen

Är själv 183 så tycker du ställningen blir bra så kanske jag slipper skruva dit höjare

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Finns ju även andra fördelar med reloctorn, efersom du byter ut plastbussningar och ersätter dem med riktiga metall bussningar gör det länkaget både starkare och betydligt mer "stabilt" inget glappt styre eller styre som flexar i längsled. Ja kör iaf med reloctor och är helnöjd!

RobbanSWE

Välkänd medlem
14 jun 2009
563
9
18
Umeå
Jag byggde en relocator sen bytte jag till en lite högre styre ca 2,5 cm höger än original och det blev perfekt .Jag är 178 cm lång